برنامه‌های درسی NanoWOW برای دانش‌آموزان دبستانی

مرکز تحقیقات علوم مواد جدید، به تازگی برنامه‌های درسی جدید NanoWOW را آغاز نموده است.

مرکز تحقیقات علوم مواد جدید درکشور ایرلند، به تازگی برنامه‌های درسی جدید NanoWOW را آغاز نموده است. این برنامه‌های درسی که برای دانش‌آموزان کلاس‌های پنجم و ششم طراحی شده است، به دنبال این است تا دانش‌آموزان دوره دبستان کشور ایرلند را با دنیای علم و فناوری‌نانو و علوم مواد آشنا نماید.

این برنامه‌ درسی ضمن پیوند با برنامه‌های درسی ریاضیات و علوم، دربرگیرنده مباحثی در زمینه محیط‌زیست، تاریخ و هنر می‌باشد. درس‌های جدید، دانش‌آموزان دبستانی را قادر می‌سازد تا نحوه تغییر خواص مواد در مقیاس نانو را درک نمایند. همچنین برنامه درسی جدید این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌سازد تا آنها بتوانند همانند محققان و دانشمندان به بحث و تبادل‌نظر در این حوزه بپردازند.  

تحقیقات و بررسی‌های NanoWOW فرصت‌های بیشماری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا همانند دانشمندان در حوزه فناوری‌نانو فعالیت نموده و مهارت‌ها و دانش علمی خود را ارتقا دهند. دانش‌آموزان ضمن مشارکت در فعالیت‌های NanoWOW، فرصت‌های زیادی برای کسب مهارت در زمینه فناوری‌نانو  و استفاده از مهارت‌های ریاضیات، کسب خواهند کرد. برنامه آموزشی NanoWOW برای دانش‌آموزان تجارب بکری در زمینه آخرین تحقیقات علمی فراهم می‌نماید.

هدف از طراحی برنامه‌های درسی NanoWOW این است تا به روشی خلاقانه،  دانش‌آموزان را به حوزه علم و فناوری‌نانو علاقمند نماید.

NanoWOW با الگوبرداری از برنامه‌های درسی موفق « Nano in My Life» که برای دانش‌آموزان دبیرستانی طراحی و از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است، طراحی شده است.   

مرکز تحقیقات نانوساختارهای سازگار و نانو ادوات  (CRANN) کشور ایرلند که در دانشکده ترینیتی دوبلین (TCD) واقع شده است،  طراح برنامه جدید NanoWOW است.