نظرخواهی آنلاین اتحادیه اروپا در زمینه ایمنی فناوری‌نانو

این نظرخواهی، اولین تلاش و فعالیت مستمر نیم‌سالانه اتحادیه اروپا برای جمع‌آوری، سازماندهی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌روز پایگاه‌های داده مربوط به ایمنی نانو است.

خوشه ایمنی نانوی اتحادیه اروپا (NanoSafety Cluster) به تازگی، نظرخواهی آنلاین خود را در زمینه ایمنی نانو آغاز نموده است. این نظرخواهی، اولین تلاش و فعالیت مستمر نیم‌سالانه این اتحادیه برای جمع‌آوری، سازماندهی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌روز پایگاه‌های داده مربوط به ایمنی نانو است. فهرست پایگاه‌های داده به دست آمده، با اتکا بر دیدگاه‌های ارزشمند در حال توسعه، به طور مستمر به روز خواهد شد. هدف از این نظرخواهی آنلاین، کمک به صاحبان و مدیران اجرایی پایگاه‌های داده مربوط به ایمنی نانو، برای افزایش آگاهی آنها از پایگاه‌های داده موجود و تضمین عملیاتی بودن داده‌های موجود در این پایگاه‌های داده است.
این نظرخواهی به بخش‌ها و سوالات مختلف تقسیم شده و دارای گزینه‌های مختلف است. موضوعات سوالات، اغلب مسائلی نظیر؛ صاحب پایگاه داده؛ محتویات پایگاه داده؛ نحوه دسترسی به داده‌ها؛ نحوه سازماندهی داده‌ها؛ مسائل مربوط به مالکیت معنوی؛ دستورالعمل‌های مربوط به دریافت اطلاعات؛ فناوری‌های معناشناسی؛ و در دسترس بودن منابع تامین مالی را پوشش داده است.
علاقمندان می‌توانند با صرف تنها ۱۵ دقیقه زمان، حداکثر تا تاریخ ۱۸ آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی (۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۳) از طریق نشانی https://tinyurl.com/wg4dbSurvey در این نظرخواهی چندگزینه‌ای شرکت نمایند.
NanoSafety Cluster از جمله برنامه‌های اتحادیه اروپا برای افزایش هم‌افزایی در بین پروژه‌های گذشته، در حال اجر و آینده این اتحادیه در حوزه ایمنی نانو است. هر یک از این پروژه‌ها، جنبه‌های کلیدی ایمنی نانو نظیر سم‌شناسی، سم‌شناسی زیستی، ارزیابی میزان انتشار، ارزیابی ریسک، استانداردسازی و مکانیزم‌های تعاملی این حوزه را پوشش می‌دهد.