مشارکت هند و انگلیس در تامین مالی پروژه‌های فناوری‌نانو

کشورهای هند و انگلیس از پروژه‌های محققان دانشگاه سُری (Surrey) در زمینه فناوری‌نانو حمایت مالی می‌کنند.

دولت‌های کشورهای هند و انگلیس از پروژه‌های محققان دانشگاه سُری (Surrey) در زمینه فناوری‌نانو حمایت مالی می‌کنند. بر این اساس، این دو کشور از دو پروژه این دانشگاه که به دنبال بهره‌برداری از فناوری‌نانو در حوزه انرژی پایدار است، حمایت مالی می‌کنند.
محققان موسسه فناوری پیشرفته (ATI) در دانشگاه سُری در چارچوب برنامه تحقیقات و آموزش هند– انگلیس (UK-IERI)، مورد حمایت قرار گرفته و در قالب این برنامه، دانشگاه‌های کشورهای انگلیس و هند با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند.
در پروژه اول، محققان دانشگاه سُری و دانشگاه حیدرآباد، با همکاری شرکت Tata Steel Research and Development UK به دنبال استخراج و ذخیره اثربخش انرژی خورشیدی با استفاده از رویکرد inorganics-in-organics برای افزایش کارایی هستند.
پروژه دوم استفاده از نانومواد اکسید روی در حسگرهای گاز فوق حساس را بررسی خواهد کرد. این حسگرهای گاز در ادوات پایش محیط زیست به منظور ارتقای حساسیت و افزایش کارایی انرژی، قابل استفاده می‌باشند. دانشگاه‌های سُری، دانشگاه پادشاهی بلفاست و موسسه تحقیقات و آموزش علمی هند، با همکاری یکدیگر این پروژه را انجام می‌دهند.
به گفته پرفسور راوی سیلوا از موسسه فناوری پیشرفته و مدیر پروژه‌های فوق، «چنین پروژه‌هایی در حوزه فناوری‌نانو بسیار تحسین‌برانگیز بوده و برای چالش‌های کلیدی پیش‌روی حوزه انرژی، راهکارهای مستقیمی ارائه می‌کنند». «این پروژه‌ها که با حمایت دو کشور انجام می‌گیرد، از طریق توسعه فناوری‌های جدید، آینده انرژی تجدید‌پذیر را در سطح دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهند».
بر اساس برنامه زمانی تدوین شده، هر دو پروژه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز می‌شوند.