افتتاح اولین خط تولید نانوسرامیک برقی- شیمیایی در دنیا

شرکت کمبریج نانوثرن، اولین خط تولید نانوسرامیک برقی- شیمیایی در دنیا را برای عرضه راهکارهای بنیادین الکتریکی، افتتاح کرده است.

شرکت انگلیسی کمبریج نانوثرن (Cambridge Nanotherm)، اولین خط تولید نانوسرامیک برقی- شیمیایی در دنیا را برای عرضه راهکارهای بنیادین الکتریکی، افتتاح کرده است. کمبریج نانوثرن، از تولیدکنندگان فناوری بنیادین نانوسرامیک آلومینیومی برای استفاده در زمینه مدیریت حرارت کاربردهای الکتریکی، برای اولین بار، خط تولید تمام اتوماتیک خود را نصب و راه‌اندازی کرده است.
اولین کاربرد این فناوری جدید، کاهش حرارت لامپ‌های LED است که بر اساس آن گرمای عملکردی این لامپ‌ها تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش حرارت، باعث افزاش عمر LED‌ها شده و این امر باعث کارایی انرژی بیشتر این ادوات می‌گردد.
در حال حاظر نیز این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خط تولید جدیدی است تا بتواند از این فناوری منحصر به فرد، در کاربردهایی نظیر مدیریت حرارت ادوات برقی و سایر کاربردهای الکتریکی استفاده کند.
به گفته پاول شاکوف، موسس شرکت کمبریج نانوثرن، «نانوثرن یک شرکت کاملا منحصر به فرد بوده و در کسب و کار‌های حوزه الکترونیک تحول ایجاد خواهد کرد. این فناوری ابداعی، به دنبال ایجاد تحول در زمینه تولیداتی نظیر لامپ‌های LED بوده و این بستر فراهم می‌شود تا لامپ‌هایی با روشنایی بیشتر، طول عمر بالاتر و مصرف انرژی کمتر تولید شود».
مهندسان تحقیق و توسعه شرکت کمبریج نانوثرن، طراحی و توسعه این فناوری را در سال ۲۰۱۰ آغاز نموده و در سال ۲۰۱۳ جایزه نوآوری Frost & Sullivan را دریافت نمودند. این شرکت با موفقیت کامل و در طی تنها ۳ سال، این فناوری را از مرحله تحقیق و توسعه به مرحله تولید رساند.
ENSO Ventures حامی مالی اصلی این فناوری بوده و سرمایه‌گذاری اصلی ساخت خط تولید جدید را در مساحت ۱۰۰۰ متر مربع انجام داده است.