برگزاری اولین نشست جهانی گرافن در کالیفرنیا

اولین نشست جهانی گرافن با نام Graphene World Summit 2014 تابستان امسال در کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود. هدف از این نشست، ایجاد فضای گفتگو میان فعالان حوزه گرافن است.

ماین اسمیترز اپکس (Maine Smithers Apex) با همکاری انجمن کارگزاران گرافن درصدد برگزاری اولین نشست جهانی گرافن هستند. این نشست قرار است در تاریخ ۱۵-۱۶ سپتامبر سال ۲۰۱۴ در برکلی کالیفرنیا برگزار شود. یکی از اهداف این نشست، ایجاد فضای گفتگو میان فعالین بخش کسب و کار و محققان مرکز علمی است. این نشست، فضای مناسبی برای تبادل آخرین یافته‌های عملی در بخش گرافن همچنین ارائه دستاوردهای تجاری‌سازی در حوزه گرافن است.
متولیان برگزاری این نشست محققانی سرشناس نظیر الکساندر بالاندین از دانشگاه کالیفرنیا، چستر بات از شرکت گرافیت و گرافوید (Graphite Inc. & Grafoid Inc) و ویسنت کاپریو از انجمن تجاری‌سازی نانوبیزینس (NanoBusiness Commercialization Association) هستند. این گروه قصد دارند تا موضوعات مهمی در دوره مطرح شود، موضوعاتی که به رشد بازار گرافن کمک کند.
وایت از انجمن کارگزاران گرافن می‌گوید: گرافن ماده‌ای نوظهور است که نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته دارد. گرافن در حوزه‌هایی نظیر کامپیوتر، الکترونیک، انرژی، صنایع نظامی، بهداشت، مخابرات و حمل‌و‌نقل کاربردهای متعددی دارد. این نشست می‌تواند فعالین حوزه گرافن نظیر محققان، کارگزاران، سازمان‌های دولتی، تولیدکنندگان و شرکت‌های مصرف‌کننده این ماده را به گرد هم آورد.
برگزارکنندگان این دوره قصد دارند تا نقش گرافن را در آینده استانداردسازی، تجاری‌سازی و توسعه مواد شفاف کنند. آندرو اسماها مدیر کنفرانس می‌گوید: هدف ما از این نشست آن است که اعضاء شبکه جهانی گرافن را به گرد هم آوریم؛ از تولیدکنندگان این ماده تا سازندگان تجهیزات و مصرف‌کنندگان گرافن، تا در نهایت فرصت‌های تجاری‌سازی، استاندارد‌سازی و نوآوری را در این حوزه جستجو کنیم. شرکت‌کنندگان در این کنفرانس یک روز و نیم میهمان نشست گرافن ۲۰۱۴ خواهند بود تا در این فاصله زمانی با دیدگاه‌های بازیگران اصلی این حوزه آشنا شده و همچنین تحلیلی از بازار این ماده به‌دست آورند. بیش از ۲۰ سازمان فعال در حوزه تولید گرافن در این نشست حضور خواهند داشت.
علاقمندان به شرکت در این نشست می‌توانند به پایگاه www.grapheneworldsummit.com مراجعه کنند