حمایت مالی برای توسعه باک خودروهای گازسوز با مواد نانوحفره‌ای

شرکت بلک‌پاک (BlackPak) موفق به دریافت حمایت مالی ۴/۶ میلیون دلاری برای توسعه مخازن ذخیره‌سازی گاز طبیعی شده‌است. این مخازن که با فناوری‌ نانوحفره تولید می‌شوند برای استفاده در خودروهای گازسوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت بلک‌پاک (BlackPak) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ی نگه‌دارنده‌های گاز طبیعی است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته، حمایت مالی ۴/۶ میلیون دلاری به این شرکت اهداء کرده است. این حمایت مالی برای توسعه مخازن نگه‌دارنده گاز طبیعی این شرکت است که در قالب برنامه MOVE اجرا خواهد شد.
بلک‌پاک به همراه شرکت‌های مادر خود؛ یعنی شرکت ای‌تی‌ام‌آی (ATMI) و اس‌آرای اینترنشنال (SRI International) بر روی سیستم‌های ذخیره ی گاز طبیعی فعالیت می‌کنند. این شرکت، مخازن مورد نیاز برای صنایع خودروسازی و همچنین صنایعی که نیاز به دانسیته ی انرژی بیش از ۶ MJ/Lدر فشار ۵۰۰ psi دارد را تأمین می‌کند. بلک‌پاک با استفاده از فناوری نانوحفره، موفق شده است تا گاز طبیعی را در مخازنی با اشکال و ابعاد متنوع ذخیره‌سازی کند. این محصولات برخلاف سیلندرهای گاز رایج در بازار که ظرفیت بسیار محدودی دارند و از وزن بالایی نیز برخوردار هستند، بسیار سبک بوده و امکان ذخیره‌سازی مقدار زیادی گاز در آنها وجود دارد.
بلک‌پاک به دنبال کاهش هزینه‌های تولید و بهبود کارایی این محصولات است تا در نهایت، نیاز بازار خودرو و دیگر صنایع مرتبط را برآورده سازد و از این راه به سود فراوانی دست یابد.
مزیت این مخازن آن است که در فشار پایین کار می‌کنند. بنابراین هزینه‌های نگهداری آنها را کاهش می‌یابد و همچنین، فرآیند استفاده از آنها ساده‌سازی شده‌است. با بهبود بیشتر این مخازن می‌توان از آنها برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی فشرده شده و گازوئیل نیز استفاده کرد.
بلک‌پاک که در سانفرانسیسکو واقع شده، توسط شرکت ATMI، InnerProduct Partners و SRI International تاسیس شده‌است. ATMI تولیدکننده مواد خام اولیه برای صنایع مختلف؛ نظیر میکروالکترونیک است.