دوره‌ی آموزشی ویژه اتحادیه اروپا در حوزه‌ی نانوالکترونیک

اتحادیه اروپا به منظور تربیت نیروی کار مورد نیاز، پروژه‌ی سه ساله‌ی را با عنوان EUROTRAINING آغاز کرده است.

نانوالکترونیک و میکروالکترونیک، فناوری‌های ابداعی و  به سرعت در حال رشد هستند. آنچه که به نظر بدیهی است، تأثیر توسعه‌ی این دو فناوری بر حوزه‌ی مصرف است؛ برای مثال در دهه گذشته، صنعت گوشی‌های تلفن همراه به خاطر پیشرفت‌های این بخش، به سمت کوچک‌سازی پیش‌ رفته است. در حال حاضر مصرف‌کنندگان به دنبال خرید کالاهایی هستند که نسبت به کالاهای قبلی، ارزان‌تر، کوچکتر و سریع تر باشند.
این تقاضای فزاینده منجر به
توسعه‌ی نوآوری در بین تولیدکنندگان ادوات میکروالکترونیک و نانوالکترونیک می‌شود. در این راستا، تولیدکنندگان این حوزه به منظور رفع انتظارات مشتریان و حفظ رقابت‌پذیری خود، به نسل جدید ی از نیروی کار نیاز دارند که بتوانند در خطوط تولیدی نسل آینده کار کنند.
اتحادیه اروپا به منظور تربیت نیروی کار مورد نیاز با مشارکت ۵ سازمان، از ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی، پروژه‌ی سه ساله‌ی را با عنوان یورو ترینینگ (EUROTRAINING) آغاز کرده است. دو مؤسسه COREP از کشور ایتالیا و FSRM از کشور سوییس که در زمینه‌ی  آموزش مستمر و انتقال فناوری تخصص دارند با همکاری دانشگاه‌های فنی مجارستان و دانمارک وسازمان تحقیقاتی گرینوبل در فرانسه این پروژه را انجام می‌دهند. هدف کلی پروژه‌ی EUROTRAINING، ارتقای سطح رقابت‌ پذیری اروپا از طریق ارائه‌ی آموزش‌های لازم در حوزه‌ی  کاربردهای میکروالکترونیک و نانوالکترونیک می‌باشد.
EUROTRAINING با توسعه‌ی  یک پلت فورم چندرسانه‌ای مبتنی بر اینترنت، به زبان انگلیسی آموزش‌های لازم را برای کشورهای مختلف اروپایی ارائه می‌کند.
جامعه‌ی  هدف این آموزش‌ها، مهندسان صنعت و محققان و مربیان دانشگاهی است. در واقع این پلت فورم بین هزار دوره‌ی آموزشی ارتباط برقرار می‌کند.