آغاز ثبت نام برای جایزه‌ی سال ۲۰۱۴ روس‌نانو

جایزه‌ی روس‌نانو هر ساله به فعالان پیشرفت‌های علمی و فناورانه و ابداعات حوزه‌ی فناوری‌ نانو تعلق می‌گیرد که به تولید انبوه رسیده باشد.

جایزه‌ی روس نانوی سال ۲۰۱۴ (۲۰۱۴RUSNANOPRIZE) به محققانی تعلق می‌گیرد که در زمینه الکترونیک و اُپتیک فعالیت می‌کنند. در حال حاضر این دو حوزه‌ی تحقیقاتی مورد توجه گسترده‌ی تحقیقات فناوری‌ نانو قرار گرفته است و برای پیشرفت‌های ابداعی بسیاری از بخش‌های صنعت جهانی دارای اهمیت راهبردی است.
پیشرفت‌های سریع در حوزه‌های الکترونیک، اُپتیک، و فتونیک، باعث ایجاد اعتماد لازم برای توسعه‌ی جامعه مدرن در مقیاسی وسیع و در حوزه‌هایی نظیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تشخیص‌های پزشکی و … شده است.
جوایز نقدی این جشنواره، ۳ میلیون روبلز معادل حدود ۸۵ هزار دلار است. مجموعه‌های قانونی روسی و سایر کشورها و همچنین افراد می‌توانند برای دریافت این جایزه نامزد شوند.
جایزه‌ی روس‌نانو هر ساله به فعالان پیشرفت‌های علمی و فناورانه و ابداعات حوزه‌ی فناوری‌ نانو تعلق می‌گیرد که به تولید انبوه رسیده و درآمد سالیانه حاصل از تولید آنها حداقل به ۱۰ میلیون دلار رسیده باشد.
شرکت ها و افراد واجد شرایط می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ جولای سال ۲۰۱۴ میلادی (۹ مرداد ماه ۱۳۹۳) درخواست‌های خود را برای شرکت در این جایزه به نشانی rusnanoprize@forinnovations.org ارسال نمایند.
جایزه روس‌نانو که از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شده است، اهداف ذیر را دنبال می‌کند :
• انسجام بخشیدن به تقاضاهای کسب و کار و علاقه مندان جوامع علمی
• آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به پیشرفت‌ها و کاربردهای عملی فناوری‌ نانو
• 
توسعه‌ی تحقیقات علمی کاربردی و تجربی در حوزه‌ی فناوری‌ نانو و تجاری‌سازی آن‌ها
• 
توسعه‌ی همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فناوری‌ نانو
• قدردانی عمومی از دانشمندان، محققان و گروه‌های فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی مراجعه نمایند. http://rusnanoprize.ru/en/