افزایش بازار جوهرهای رسانا به ۲/۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴

اخیرا گزارشی درباره بازار جوهرهای رسانا و نقش نانوساختارهایی نظیر گرافن و نانوذرات در این بازار منتشر شده‌است. براساس پیش‌بینی این گزارش، بازار جوهرهای رسانا به ۲/۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ خواهد رسید.

بازار جوهرهای رسانا در سال ۲۰۱۴ به رقم ۱/۶ میلیارد دلار خواهد رسید. این بازار که به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، حوزه‌های نوظهور را زیر پوشش قرار می‌دهد. اخیراً گزارش جدیدی با نام Conductive Ink Markets 2014-2024: Forecasts, Technologies, Players منتشر شده ‌است و در آن پیش‌بینی شده ‌است که بازار جوهرهای رسانا در ده سال آینده ۵/۴ درصد افزایش می‌یابد.
در این گزارش فرصت‌ها و تهدید‌های موجود در تمام بخش‌های این بازار مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش پیش‌بینی شده است که فناوری‌های نوظهور در حوزه‌ی جوهرهای رسانا به سرعت رشد خواهند کرد، همچنین این فناوری‌ها قادر خواهند بود تا از نظر قیمت و عملکرد با فناوری‌های فعلی رقابت کنند. از آنجایی که قیمت بازار فلزات در نوسان است بنابراین تولیدکنندگان به دنبال توسعه‌ی فناوری‌های جدید هستند که بتوانند از این تغییرات بازار بهره‌مند شوند.
آی‌دی‌تک‌ایکس (IDTechex) به بررسی هر یک از بخش‌های این بازار پرداخته و با جزئیات کامل تمام فناوری‌های این بازار را مورد ارزیابی قرار داده است. در نهایت با جمع‌آوری اطلاعات لازم، پیش‌بینی خود را از بازار و فناوری‌های موجود در آن ارائه کرده است.
نانوذرات نقره یکی از اجزاء سازنده‌ی جوهرهای رسانا است. هر چند که اخیراً توجه بیشتری به این ترکیبات برای ساخت جوهر شده اما نانوذرات نقره برای استفاده در پیل‌های فتوولتائیک طی سال‌های آینده نقش کمی در بازار خواهد داشت.
در حوزه‌ی تولید فیلم‌های رسانای شفاف، در حال حاضر اکسید قلع تیتانیوم سهم بیشتری در بازار دارد، اما فناوری‌های مختلفی در حال پیشی گرفتن از اکسید قلع تیتانیوم هستند که در این میان شبکه‌های فلزی و نانوذرات نقره به‌عنوان رقبای اصلی این ماده تلقی می‌شوند.
نقره، به ‌صورت توده‌ای، امکان بهبود خواص جوهرهای رسانا را ندارد اما با کاهش ابعاد و رسیدن به ابعاد نانومتری می‌تواند خواص جوهر را بهبود دهد. گرافن، PEDOT و نانولوله‌های کربنی نیز قادر به بهبود عملکرد جوهرهای رسانا هستند. قیمت پایین و دمای پخت پایین از مزایای گرافن است.
در این گزارش اطلاعاتی درباره ۴۰ شرکت مربوط به جوهرهای رسانا درج شده‌ که مصاحبه‌هایی نیز با برخی از این شرکت‌ها انجام شده‌است. فناوری‌های موجود در این حوزه و نقش ترکیباتی نظیر نانوذرات نقره و مس، گرافن، نانولوله‌ی کربنی و نانوسیم‌های مسی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گزارش به پایگاه www.IDTechEx.com/inks مراجعه کنید.