برگزاری سومین مجمع اقتصاد فناوری نانو در مهرماه ۹۳

سومین مجمع اقتصاد فناوری نانو ۱۹و ۲۰ مهرماه ۱۳۹۳ (۱۲-۱۱ اکتبر ۲۰۱۴) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

مجمع اقتصاد فناوری نانو امسال نیز با هدف آشنایی نیروهای متخصص و علاقه‌مند به مباحث مرتبط با اقتصاد نانو از قبیل تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری، مدیریت کسب و کار، رسوخ (نفوذ) فناوری، ارزش‌گذاری و بازاریابی در حوزه‌های فناوری نانو و همچنین تبادل تجربیات بین فناوران، سرمایه‌گذاران، متخصصان و فعالان داخلی و خارجی در حوزه‌های فناوری نانو در تاریخ ۱۹ الی ۲۰ مهرماه ۱۳۹۳  برگزار می‌شود.

طی جلسات هم اندیشی که با حضور صاحب‌نظران در حوزه اقتصاد فناوری نانو توسط ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شده است موضوعات ذیل برای پانل‌های سومین مجمع اقتصاد فناوری نانو انتخاب شد.

•    راهکارها و چالش‌های ورود منابع مالی به حوزه نانو
هدف: تعیین روش‌های اجرائی تأمین مالی فناوری نانو و امکان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، بانک‌ها، سرمایه گذاران خطرپذیر و بخش دولتی در حلقه تجاری سازی فناوری نانو

•    مدل‌های کسب و کار مناسب برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو
هدف:  تبیین جایگاه مدل کسب و کار در موفقیت شرکت‌های نانویی، لزوم منعطف سازی مدل‌های کسب و کار به اقتضای شرایط محیطی و بازارهای مشتریان و اصول طراحی مدل کسب و کار در حوزه فناوری نانو

•    ساختار و مبانی مدیریت کسب و کارهای های-تک
هدف: آشنائی با ساختار و اصول مدیریت بنگاه‌ها ونقش آن در موفقیت یا شکست شرکت‌ها

•    رسوخ فناوری نانو در صنعت
هدف: معرفی فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری نانو به شرکت‌های بزرگ و ترغیب صنایع بزرگ به بکارگیری فناوری نانو در صنایع خود

•    توسعه ابزار بازاریابی محصولات فناوری نانو
هدف: استراتژی‌های بازاریابی محصولات فناوری نانو در داخل و خارج از کشور

•    مالکیت فکری و ثبت اختراع
هدف: آموزش کلیات، ثبت، ارزش‌گذاری و تجاری سازی دارایی‌های فکری

لازم به ذکر است٬ سومین مجمع اقتصاد فناوری نانو در شش موضوع و در پانل‌های تخصصی نیم‌روزه در دو سالن به صورت موازی برگزار می‌شود، در هر پانل ۲ و یا ۳ سخنران (خارجی و ایرانی) در خصوص موضوعات مشخص در پانل مربوطه ۳۰ دقیقه سخنرانی کرده و پس از اتمام سخنرانی‌ها، به مدت ۹۰ دقیقه متخصصین هر حوزه در خصوص چالش‌های اصلی پیش روی فناوری نانوی کشور در آن حوزه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

گفتنی است٬ شروع ثبت‌نام جهت شرکت در سومین مجمع اقتصاد نانو اوایل مردادماه ۱۳۹۳ بوده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت از طریق سایت http://ifne.nano.ir/index.php اقدام به ثبت نام نمایند.