خرید شرکت Leyden Energy توسط شرکت A123 Systems

توافق‌نامه واگذاری مالکیت‌های فکری و پرسنل کلیدی شرکت لایدن انرژی (Leyden Energy) به شرکت آ۱۲۳ سیستمز (A123 Systems) به امضاء رسید. آ۱۲۳ سیستمز یکی از تولیدکننده‌های نانومواد مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیم است که برای تکمیل فناوری‌ خود، مالکیت فکری فناوری‌های شرکت لایدن را خریداری کرده است.

شرکت A123 Systems یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید باتری‌های یون لیتیم پیشرفته است. این شرکت اخیراً اعلام کرده که مراحل پایانی خرید مالکیت معنوی و دارایی‌های شرکت لایدن انرژی (Leyden Energy) را پشت سر می‌گذارد.
مالکیت‌های معنوی شرکت لایدن مربوط به مواداستفاده شده در ساخت الکترولیت غیرقابل اشتعال و تایتانات لیتیم است. یکی از مفاد مهم در این قرار فروش آن است که پرسنل کلیدی شرکت لایدن انرژی نیز به شرکت A123 Systems ملحق شوند.
شرکت لایدن انرژی حمایت مالی قابل توجهی از کنسرسیوم باتری‌های پیشرفته ایالات متحده امریکا و چندین سازمان دیگر دریافت کرده است. طبق برنامه‌ی از پیش تعیین شده، شرکت لایدن باید این حمایت مالی را برای توسعه‌ی باتری‌های مورد استفاده در صنعت خودروسازی هزینه کند. تایتانات لیتیم موجب افزایش طول عمر باتری شده و همچنین امکان کارکرد باتری‌ را در دماهای مختلف فراهم می‌کند.
آنچه که شرکت لایدن بدست آورده تکمیل کننده‌ی یافته‌های شرکت A123 Systems است. طی یک دهه گذشته A123 Systems موفق به تجاری‌سازی ترکیبات فسفات آهن لیتیم شده که با نام تجاری Nanophosphate® به فروش رسیده است. اخیراً نیز گروه تحقیق و توسعه‌ی شرکت A123 Systems مواد مبتنی بر فسفات آهن لیتیم جدیدی را بدست آورده‌اند که با نام تجاری UltraPhosphate™ به بازار عرضه شده است. بنابراین ترکیب دستاوردهای شرکت A123 Systems با دارایی‌های فکری شرکت لایدن انرژی موجب توانمندی جدیدی برای A123 Systems می‌شود به طوری که می‌تواند ملزومات وارد شدن A123 Systems به حوزه‌ی سیستم‌های میکروهیبریدی را فراهم کند.
جیسون فورسیر، مدیرعامل شرکت A123 Systems، می‌گوید: «هر سال سرمایه‌گذاری‌های بیشتری روی سیستم‌های میکروهیبریدی انجام می‌شود. ما با توسعه‌ی فناوری منحصر به فرد خود برای این بازار رو به گسترش، راهکار مناسبی برای تمام سیستم‌های میکروهیبریدی بدست آورده‌ایم. ما از پیوستن دانشمندان لایدن انرژی به A123 Systems بسیار خوشحالیم و امیداریم که این اتحاد موجب پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه شود.»