برگزاری نشست بررسی دستاوردها و راهکارهای اجرایی فناوری نانو در صنعت پلیمر

شرکت آریا پلیمر پیشگام با دعوت از شرکت‌های علاقه‌مند به استفاده از فناوری نانو، در تاریخ چهارم شهریورماه نشستی با هدف بررسی دستاوردها و راهکارهای اجرایی فناوری نانو در صنعت پلیمر را در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار کرد. در این نشست تجربیات موفق استفاده از فناوری نانو در صنایع پلیمر و کامپوزیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت آریا پلیمر پیشگام  با دعوت از شرکت‌های علاقه‌مند به استفاده از فناوری نانو، در تاریخ چهارم شهریورماه نشستی با هدف بررسی دستاوردها و راهکارهای اجرایی فناوری نانو در صنعت پلیمر را در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار کرد. در این نشست تجربیات موفق استفاده از فناوری نانو در صنایع پلیمر و کامپوزیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
علی اصغر نجیمی ( عضو ستاد فناوری نانو) و محمد علی آبادی فراهانی (مدیر شرکت آریا پلیمر پیشگام) از سخنرانان اصلی این نشست بودند.
علی اصغر نجیمی در ابتدا با شاره به تاریخچه‌ی فناوری نانو تصریح کرد: «بررسی موضوع فناوری نانو در ایران به سال ۱۳۷۹ باز می‌گردد. مرحوم ابتکار، بانی ورود ایران به دروازه کسب دانش فناوری نانو بوده است. سند فراگیری و توسعه این علم در سال ۸۴ در هیات وزیران و در سال ۱۳۸۵ در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است. در حال حاضر سند ده ساله‌ی دوم در حوزه فناوری نانو در دست تهیه است. هدف ستاد توسعه فناوری نانو، قرار گرفتن ایران در جمع ۱۵ کشور برتر در زمینه فناوری نانو است.»
محمد علی آبادی فراهانی، مدیر شرکت آریا پلیمر پیشگام و کارگزار ستاد توسعه فناوری نانو در این نشست، بیان کرد: « فناوری نانو نه تنها بخشی از آینده، بلکه تمام آینده را تشکیل می‌دهد.»
علی آبادی با بیان امکان ایجاد ارزش افزوده در صنایع پلیمر با بهره‌گیری از فناوری نانو، به پروژه‌های متعددی که با کمک شرکت آریا پلیمر پیشگام به ثمر نشسته است اشاره کرد و افزود: «ستاد فناوری نانو نیز، تسهیلات مالی مناسبی در بخش تحقیقات و تبلیغات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.»
علی سرلک، مدیر تحقیق و توسعه‌ی شرکت کایکو، که با کمک و همراهی آریا پلیمر پیشگام توانسته برای اولین بار در خاورمیانه به فناوری تولید یوپی‌وی‌سی با فناوری نانو دست پیدا کند، از دیگر سخنرانان این نشست بود.
وی کاهش هزینه‌های تولیدی و استحکام مطلوب را از مزایای استفاده از فناوری نانو اعلام و تاکید کرد: «این فناوری در اولین فاز توانست محصولی با ۴ برابر مقاومت بیشتر در‌برابر شکست و انتشار ترک را نسبت به استاندارد‌های جهانی از خود تولید کند. همچنین ماندگاری و مقاومت بالاتر در‌برابر تابش اشعه‌ی UV از دیگر قابلیت‌های استفاده از این فناوری در صنعت پروفیل و پروفیل‌های کایکو است.»
در این نشست مدیران ارشد شرکت‌های زیر حضور داشتند:
گروه صنعتی کرمانشاه ( کایکو)، فجر پلاستیک ایرانیان، پلاستیک های مهندسی درخشان ساز، داراکار، تولیدی لوله و اتصالات کارون پلیکا، آذین خودرو، یزد پولیکا، نیرومند پلیمر، پولیکا نوین، کارتن پلاست ،شرکا سه گانه، گروه صنعتی سانا عایق، داکت کویر یزد، پیشگامان گیتی سبز، گروه صنعتی برنز، سازه گستر، سایت خبری پپنا، مجله بسپار
علاقه‌مندان و فعالان صنایع پلیمر برای اطلاع از میزان ارزش افزوده در فعالیت‌های تولیدی با استفاده از فناوری نانو، می‌توانند با شرکت آریا پلیمر پیشگام تماس حاصل نمایند.
شماره تماس: ۳۳۹۳۲۱۸۷-۰۳۱