عرضه دو محصول غذایی مبتنی بر لیپوزوم ویژه گربه‌ها

یک شرکت مواد غذایی، با کپسوله کردن مواد مغذی مورد نیاز گربه در لیپوزوم موفق به ارائه دو محصول جدید غذایی شده‌است.

شرکت انکپسولا نانوساینس (Encapsula NanoSciences) دو محصول مبتنی بر لیپوزوم جدید خود، (Taurosome™و Curcusome®) را به بازار عرضه کرد. این دو محصول نوعی افزودنی غذایی هستند که به غذای گربه افزوده می‌شود و می‌تواند موجب افزایش سلامت گربه‌ها در سنین مختلف شود. هر دوی این فرمولاسیون‌ها در نشست سالانه‌ی مؤسسه فناوری‌های غذایی ۲۰۱۴ معرفی شده بودند. اعضای این مؤسسه از دریافت این دو محصول بسیار شگفت‌زده شدند؛ دلیل این امر بهبودهای به دست آمده در این دو محصول با استفاده از فناوری لیپوزوم است که موجب شده تا مزه بد مواد اولیه غذایی گرفته شده و اثربخشی آن روی سلامت گربه‌ها افزایش چشمگیری پیدا کند.
ظهیر میرافضلی از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما از فرصت‌های ایجاد شده توسط این دو محصول در بخش صنایع غذایی بسیار خوشحالیم. ما از زمانی که برای رسیدن به این محصولات صرف کردیم پشیمان نبوده و از آنچه که برای مشتریان خود فراهم کردیم راضی هستیم.»
کورکیومین یک مولکول حلال در چربی است که اگر به‌صورت معمول مورد مصرف قرار گیرد به سختی جذب بدن می‌شود؛ این در حالی است که اگر این ماده با لیپوزوم به‌صورت کپسوله شده در آید می‌تواند بهتر جذب شود که این کار فواید زیادی روی سلامتی گربه‌ها خواهد داشت. در فرمولاسیون این دو محصول از پیپرین (نوعی ماده آنتی‌باکتریال) و کیورستین (ماده زرد رنگی که از بلوط استخراج می‌شود) نیز استفاده شده‌است. این دو ماده موجب افزایش متابولیسم غذایی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های فرمولاسیون جدید شرکت انکپسولا نانوساینس این است که دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب است. لازم به ذکر است که فناوری تولید این دو محصول به‌صورت انحصاری در اختیار انکپسولا نانوساینس است.
توآرین یک اسید آمینه ضروری و برای بسیاری از فرآیندهای سلولی مفید است. حیوانات کوچک نظیر گربه به سختی می‌توانند این اسید آمینه را تولید کنند بنابراین وارد کردن آن در این فرمولاسیون می‌تواند به سلامت گربه کمک شایانی کند. درصورت کاهش این اسید آمینه در رژیم غذایی گربه، برخی مشکلات نظیر کوری برای این حیوان به‌وجود می‌آید. کپسوله کردن موجب می‌شود تا مزه گزنده این اسید آمینه احساس نشود در حالی که اثربخشی آن روی سلامت گربه افزایش می‌یابد.