جذب حمایت مالی برای تولید انبوه حسگر گرافنی

شرکت گرافن فرونتایرز برای تولید انبوه حسگر مبتنی بر گرافن خود موفق به جذب حمایت مالی به مبلغ ۱٫۶ میلیون دلار شده‌است.

مایک پیترسون مدیر عامل شرکت گرافن فرونتایرز (Graphene Frontiers) اعلام کرد که این شرکت موفق به جذب حمایت مالی ۱٫۶ میلیون دلاری برای تولید حسگرهای شیمیایی و زیستی شده‌است. این حسگرها قابلیت استفاده در حوزه دفاعی، امنیتی، علوم زیستی و محیط‌زیست دارند.
پیترسون می‌گوید: «این حمایت مالی موجب می‌شود تا موقعیت شرکت گرافن فرونتایرز به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در فناوری گرافن در جهان تثبیت شود. این سرمایه‌گذاری موجب می‌شود تا شرکت ما اقدام به استخدام محققان جدیدی با مدرک دکترا کند و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی جدیدی را به آزمایشگاه‌ تحقیقاتی خود بی‌افزاید. در نهایت ما قصد داریم تا حسگرهای جدیدی در حجم انبوه برای استفاده در صنایع، تولید کنیم.»
این شرکت فناوری حسگری خود را با نام تجاری six™ تولید خواهد کرد. پیترسون می‌گوید: «حسگرهای گرافنی برند six™ دربازارهای جهانی توزیع خواهد شد. این حسگرها به دلیل قیمت پایین، عملکرد بالا و کیفیت بالای نتایج می‌تواند در بازارهای جهانی موفق باشد.»
حسگر جدید از مزایایی چون
حساسیت بالا، محدوده وسیع شناسایی،
سرعت بالای ارائه اطلاعات،
ابعاد کوچک‌تر و سبک‌تر با قابلیت حمل به نقاط مختلف،
عدم نیاز به برچسب، حذف ادوات الکترونیکی پیچیده و در نتیجه بی‌نیاز از تکنسین آموزش دیده برای استفاده از این ابزار،
امکان تولید انبوه با هزینه کم،
امکان سنجش نمونه‌های مختلف تنها با یک حسگر برخوردار است.
گرافن فرونتایرز در سال ۲۰۱۰ از دانشگاه پنسیلوانیا جداشد. این شرکت موفق به دریافت جایزه SBIR بنیاد ملی علوم نیز شده است. این جایزه به شرکتی داده می‌شود که موفق به تجاری‌سازی یک نوآوری شده و مراحل ثبت پتنت و تولید محصول را پشت سر گذاشته باشد.
فناوری جدید شرکت گرافن فرونتایرز با استفاده از فرآیند لایه‌‌نشانی شیمیایی از فاز بخار به تولید حسگر می‌پردازد؛ در این فرآیند نیازی به اچ کردن فیلم نبوده و تولید حسگر در فشار اتمسفری انجام می‌شود.