آماده همکاری برای توسعه فناوری نانو در صنایع نساجی هستیم

گروهی از کارشناسان ستاد نانو با سرکار خانم مهندس نصرالهی مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم در محل وزارت صنایع دیدار و گفتگو کردند. در این ملاقات دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو ضمن ارائه جزئیات توسعه فناوری نانو در زمینه تولید علم، توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌ها، مهندس نصراللهی را در جریان رویکردهای ستاد در سال‌های پیش رو قرار داد.

مهندس نجیمی، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو با اشاره به جایگاه ایران در تولید علم و رویکردهای کلی ستاد، با معرفی موسسه خدمات فناوری تا بازار، برنامه‌های کلی ستاد برای توسعه نانو در صنعت را مطرح کرد. همچنین رویکردها، فناوری‌ها و ظرفیت‌های توسعه نانو در صنعت نساجی در این جلسه مطرح شد.

خانم نصراللهی، ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های گسترده ستاد نانو برای پیشرفت فناوری نانو در کشور، به ارائه پیشنهاداتی در جهت توسعه همکاری‌های این دفتر با ستاد نانو پرداخت. ایشان با توجه به اینکه مردم مصرف کننده نهایی پوشاک هستند، توجه به سلیقه مخاطب در توسعه محصولات نانو در پوشاک را ضروری برشمرد و افزود نیازهایی در صنایع حمل و نقل، خودروسازی و پوشاک خودتمیز شونده از زمینه‌‌های ارزشمند توسعه نانو هستند.

رصد بازارهای جهانی توسعه نانو در نساجی، شناسایی برندهای معتبر جهانی و تمرکز بر روی بهینه سازی فرایندهای نساجی همچون کاهش مصرف آب نیز از دیگر حوزه‌های دارای اهمیت بود که مورد تاکید وی قرار گرفت.

در ادامه جلسه ضمن ارائه بررسی راهکارهای همکاری ستاد نانو با دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم توسط طرفین، خانم نصراللهی آمادگی این دفتر برای توسعه فناوری نانو در سطوح مختلف صنعت نساجی را اعلام کرد.