ممیزی کمی و کیفی از بزرگترین شرکت تولید گرافن در جهان

از آنجا که اطلاعات نادرست در بازار و تبلیغات بی‌اساس گریبانگیر بازار گرافن شده است، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید گرافن در جهان، به یک ممیز اجازه داده تا محصولات این شرکت را از نظر کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار دهد. این کار در راستای اثبات توانمندی‌های این شرکت در تولید محصولات گرافنی باکیفیت و کمیت بالا انجام شده است.

شرکت پرپتیوس کربن (Perpetuus Carbon) بزرگترین تولید کننده گرافن خالص و عامل‌دار در جهان، نتایج مطالعات مستقل انجام شده روی محصولات گرافنی خود را منتشر کرد. اسکات گرانت، متخصص فرآیندهای صنعتی، در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ اقدام به مطالعه روی محصولات این شرکت کرده است. هدف از این تحقیق، مشخص کردن ظرفیت تولید سالانه گرافن پرپتیوس است، محصولی که برای ساخت آن از راکتور دشارژ سد دی‌الکتریک استفاده می‌شود.
نتایج این پژوهش نشان داد که هر راکتور در سال ۱۴۰ تن گرافن تولید می‌کند. هر راکتور ظرفیت پذیرش ۳۰ کیلوگرم ماده خام گرافیتی را داراست. در طول فرآیند این مُمیزی کَمّی، دو راکتور با ۳۰ کیلو ماده خام پر شده و گرافنی با ۳ درصد اکسیژن عامل‌دار تولید شد. همچنین از محصولاتی که پیش از این تهیه شده بود به صورت تصادفی چند نمونه‌برداری انجام شد و برای آزمایش به آزمایشگاه‌های مستقل ارسال شد.
دانشگاه سوان‌سی و مؤسسه ملی گرافن منچستر به صورت مستقل آزمایش‌هایی را روی این محصولات انجام دادند و نتیجه کار را به صورت رسمی به گرانت ابلاغ کردند. نتایج این بررسی تا شش هفته آینده در سایت شرکت پرپتیوس منتشر خواهد شد.
یان والترز از مدیران شرکت پرپتیوس می‌گوید:«اطلاعات نادرست و تبلیغات، بزرگترین مشکل صنعت گرافن هستند. ما امیدواریم که اولین شرکتی باشیم که اجازه می‌دهد شخص ثالثی به صورت مستقل به ارزیابی و ممیزی کمی و کیفی محصولاتش بپردازد. این کار نوعی مشوق برای دیگر فعالان این صنعت بوده که آن‌ها نیز اقدام به این کار کنند. بازار گرافن به نقطه عطفی رسیده به طوری که لازم است کنترل‌های جدی‌تری روی محصولات گرافنی انجام شود. ما می‌دانیم که مشتریان‌مان در حال حاضر در مقیاس کم اقدام به خرید گرافن می‌کنند اگر بتوان آن‌ها را مطمئن کرد که تولید انبوه و با کیفیت این ماده انجام می‌شود، آن‌ها نیز مقیاس کار خود را گسترش داده و به سوی تولید انبوه محصولات خود می‌روند.»