تخفیف شهریه تحصیلی برای برترین‌های مسابقه ملی فناوری نانو

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ضمن اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی به منظور همکاری در برگزاری پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو از اختصاص تخفیف شهریه تحصیلی به برترین‌های این مسابقه خبر داد.

انجمن فناوری‌ نانو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا یکی از نهادهای ترویجی فناوری نانو است که در چهارمین مسابقه فناوری نانو با داشتن قریب به ۳۰۰ نفر ثبت‌نامی، در بین ۱۰۷ نهاد ترویجی فعال در این مسابقه رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌است.
دکتر حسینعلی شیبانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا، در گفتگو با خبرنگار ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص این نهاد ترویجی گفت: «انجمن فناوری‌ نانو دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشوا در سال ۱۳۹۲ به همت مدیران، اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه و حمایت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف فعالیت در زمینه ترویج، آموزش و پژوهش در حوزه فناوری نانو تأسیس شد.»
وی ادامه داد: «این نهاد ترویجی در راستای برگزاری چهارمین مسابقه ملی نانو که در ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگذار شد، اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است که از جمله این‌ها می‌توان به ثبت‌نام دانشجویان،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ترغیب، ‌تشویق و آماده‌سازی هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان این مسابقه و برگزاری مسابقه در محل این دانشگاه و حمایت از برگزیدگان و فعالان این مسابقه (تخفیف شهریه برای اعضای فعال نهاد ترویجی دانشگاه ورامین) اشاره داشت.»
به گفته وی،‌ دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشوا با ۲۶۳ شرکت‌کننده در بین نهادهای فعال در چهارمین مسابقه ملی نانو بیشترین شرکت‌کننده را داشته است.
دکتر شیبانی همچنین در خصوص فعالیت‌های پژوهشی این مرکز در حوزه فناوری نانو افزود: «از سال۹۲ تاکنون در زمینه فناوری‌ نانو ۴۲ پایان‌نامه در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه انجام شده‌‌است. همچنین بسترسازی مناسب و اقدامات لازم در خصوص ارائه مشاوره به دانشجویان علاقمند به فناوری نانو از سوی اعضای هأیت علمی واحد انجام شده‌است تا دانشجویان بتوانند با آگاهی کامل در مسیر پژوهش‌های خود گام بردارند.»
رییس دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشوا خاطر نشان کرد: «انتشار نشریه تخصصی و بین‌المللی نانو این واحد که تاکنون ۱۳شماره از آن به چاپ رسیده نیز از دیگر اقدامات ترویجی و پژوهشی ما در این واحد است. همچنین سعی شده‌است امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی مورد نیاز در راستای پژوهش و تحقیقات بهتر در اختیار دانشجویان و اساتید قرار داده شود.»
دکتر شیبانی همچنین در خصوص برنامه‌های آتی این مرکز در زمینه ترویج و پژوهش حوزه فناوری‌ نانو اظهار کرد: «نشریه الکترونیکی ‌انجمن فناوری‌ نانو دانشگاه آزاد ورامین-پیشوا نیز در دست طراحی است و به زودی راه‌اندازی خواهد شد، آزمایشگاه تخصصی نانو این واحد نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد و در اختیار دانشجویان و اساتید این مرکز و دیگر مراکز قرار خواهد گرفت. همچنین در خصوص پژوهش‌های دانشجویی کارآمد نانو که به عنوان طرح‌های پژوهشی مطرح می‌شوند، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با ایجاد و در اختیار قراردادن امکانات لازم و عقد قراردادهای مناسب با صنایع، علاوه بر درآمدزایی برای دانشجویان به رفع مشکلات صنعت و جامعه و اقتصاد کشور نیز کمک نماییم.»
وی در ادامه در خصوص برنامه‌های آموزشی، ‌ترویجی و حمایت‌های تشویقی این نهاد در پنجمین مسابقه فناوری نانو خاطر نشان کرد: «برنامه‌ریزی شده است که برای پنجمین مسابقه ملی نانو این نهاد ترویجی بالغ بر ۵۰۰ نفر ثبت‌نامی داشته باشد. همچنین با تشکیل جلساتی با واحدهای دیگر و با انتقال تجربیات، این مراکز را در برگزاری مسابقه نانو یاری خواهیم نمود تا امر ترویج نانو به بهترین شکل انجام گیرد. همچنین در راستای آماده‌سازی هر چه بیشتر داوطلبان مسابقه ملی فناوری نانو، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های آماده‌سازی ویژه داوطلبان پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو به صورت رایگان اقدام خواهیم کرد.»
رییس دانشگاه آزاد واحد ورامین افزود: «برای مسابقه پنجم نیز این مرکز تشویقات خوبی در نظر گرفته است؛ تخفیف شهریه تحصیلی برای برترین‌های مسابقه و فعالان نهاد ترویجی، ‌معرفی رسانه‌ای برترین‌های نانو، ‌اردوهای علمی، ‌زیارتی و تفریحی از جمله این حمایت‌ها خواهد بود.»

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: «ین نهاد که در سال ۹۲ تأسیس شد تصور نمی‌کردیم در مدت کوتاه دانشجویان موفق شوند و نتیجه خوبی بدست آورند ولی با کمک خداوند و تلاش دانشجویان استقبال خوبی به عمل آمد. ما شرایط را هرچه بیشتر هموار خواهیم کرد و با بسترسازی مناسب دانشجویان را در این زمینه هدایت می‌کنیم. همچنین دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشوا در زمینه ترویج و پژوهش در حوزه نانو تمام همت و تلاش خود را خواهد داشت.»

شایان ذکر است، پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برگزاری پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو با پست الکترونیکی دبیرخانه به آدرسcompetition@nano.ir مکاتبه نمایند و یا با شماره‌های ۰۲۱۸۸۸۶۲۲۷۹، ۰۹۱۹۰۴۲۴۲۰۵ تماس حاصل نمایند.
جزئیات بیشتر در خصوص این مسابقه در پایگاه اینترنتی مسابقه قابل مشاهده است.