ارزش اقتصادی گرافن برای کشور انگلیس

در حال حاضر تیم چندرشته‌ای گرافن در آزمایشگاه ملی فیزیک در حال بررسی روش‌های اندازه‌گیری و سنجش جدید برای سنجش سریع و مطمئن پارامترهای ساختاری، شیمیایی و الکترونیکی گرافن هستند.

علاقمندان ویژه گرافن (GrapheneSIG) در کشور انگلیس به تازگی گزارش جدیدی را در زمینه گرافن منتشر کرده‌اند. این سند توسط هیات راهبری فناوری منتشر شده و هدف آن ارائه دیدگاهی در خصوص نحوه کسب ارزش اقتصادی از فعالیت‌های مرتبط با گرافن در انگلیس است.
GrapheneSIG توسط شبکه انتقال دانش و با اهداف ذیل اجرا می‌شود:
• پیشگامی و توجه به بهره‌برداری از گرافن توسط صنعت انگلیس؛
• منبعی منسجم برای کمک به ارتباط و تنظیم توسعه زنجیره ارزش گرافن درکشور انگلیس.
بر اساس گزارش جدید، آزمایشگاه ملی فیزیک (NPL) یکی از همکاران کلیدی انگلیس در زنجیره ارزش گرافن و تولید و عرضه تجهیزات تعیین مشخصات گرافن، که از عوامل اصلی تجاری‌سازی گرافن محسوب می‌شود، است. طبق این گزارش، آکسفورد اینسترومنت (Oxford Instruments) که یک کسب و کار در این زمینه ایجاد کرده است، و آزمایشگاه ملی فیزیک که در زمینه توسعه روش‌ها فعالیت می‌کند، از جمله نقش‌آفرینان اصلی گرافن در کشور انگلیس هستند.
در حال حاضر تیم چندرشته‌ای گرافن در آزمایشگاه ملی فیزیک در حال بررسی روش‌های اندازه‌گیری و سنجش جدید برای سنجش سریع و مطمئن پارامترهای ساختاری، شیمیایی و الکترونیکی گرافن هستند. این موارد شالوده و اساس انتقال گرافن از آزمایشگاه به خط تولید محسوب می‌شوند.
آزمایشگاه ملی فیزیک به عنوان بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی خود در زمینه استانداردسازی گرافن، از اعضای دائمی انجمن ذینفعان گرافن آمریکا (GSA) است. این انجمن متعهد به ارتقای توسعه مسوولانه گرافن و فناوری‌های مرتبط با آن است.