نانوذرات طلا را تولید کنیم یا آماده بخریم؟

شرکت نانوهیبریدز (NanoHybrids)، یکی از تولیدکنندگان نانوذرات طلا در آمریکا، اخیراً گزارشی منتشر کرده است که در آن موضوع خرید نانوذرات یا تولید آن توسط مصرف‌کنندگان مورد بررسی قرار گرفته است. این که نانوذرات طلا را باید آماده از بازار تهیه کرد و یا براساس

شرکت نانوهیبریدز (NanoHybrids) اخیرا گزارشی با عنوان “نانوذرات طلا: خرید کنیم یا تولید کنیم” منتشر کرده است. در این گزارش مسئله اقتصادی در خرید یا تولید نانوذرات طلا توضیح داده شده است. این گزارش به صورت رایگان برای استفاده عموم در پایگاه اینترنتی این شرکت قرار داده شده است.
در این گزارش، فرآیند تولید نانوذرات به دو قسمت تقسیم شده است: بخش تحقیق که در آن دستورالعمل دقیق تولید و روش‌های تعیین مشخصات بدست می‌آید و بخش تولید نمونه. نانوهیبریدز هزینه فرآیند تحقیق و توسعه تا رسیدن به مرحله تولید را مشخص کرده و آن را با خرید نمونه آماده نانوذرات طلا مقایسه می‌کند.
نیشی ویسوانتان مدیر بخش تولید و بازاریابی نانوهیبریدز می‌گوید: «آزمایشگاه‌هایی که با نانوذرات طلا کار می‌کنند همیشه در سر دو راهی خرید یا سنتز قرار می‌گیرند. در صورت تولید، می‌توانید شیمی و خواص نانوذرات را متناسب با نیاز خود تنظیم کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اما فراموش نکنید که برای تولید نانوذرات طلا با کیفیت بالا باید زمان و نیروی انسانی قابل توجهی صرف کنید تا در نهایت روشی قابل قبول و تکرارپذیر بدست آید. ما امیدواریم که این گزارش بتواند به محققان برای گرفتن تصمیم صحیح کمک کند.»
نانوهیبریدز یک شرکت تجاری‌سازی در حوزه فناوری نانو است که روی روش‌های شناسایی سرطان و دیگر بیماری‌ها کار می‌کند. این شرکت در حال حاضر نانوذرات طلای حاوی پوشش‌های ویژه نظیر سیلیکا تولید می‌کند که پایداری بالایی داشته و زیست‌سازگار هستند. خواص نوری نانوذرات این شرکت برای مصارف مختلف، بهینه شده است. این نانوذرات برای استفاده در حوزه تصویربرداری، هدف‌گیری تومور، میکروسکوپی، حسگری و رهاسازی دارویی مناسب هستند.