اعطاء گواهینامه به داروی ضدسرطان معده توسط سازمان FDA آمریکا

شرکت اینسیس تراپیوتیکس (Insys Therapeutics) موفق به دریافت گواهینامه ODD برای داروی ضدسرطان معده خود از سازمان غذا و داروی آمریکا شده است. در این فناوری جدید، داروی شیمی‌درمانی با نانوذرات لیپوزومی ترکیب شده و فرمولاسیونی با اثربخشی بالاتر و خطر کمتر بدست

اینسیس تراپیوتیکس (Insys Therapeutics) یک شرکت داروی است که در بخش تجاری‌سازی داروهای جدید و سیستم‌های دارورسانی جدید فعالیت دارد. این شرکت گواهینامه ODD را برای فناوری جدید خود موسوم به LEP-ETU که یک داروی ضد سرطان معده است، از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرده است. در این محصول از پاکلیتاسل که یک داروی شیمی‌درمانی است، استفاده شده است.
پاکلیتاسل یک ترکیب ضد تومور با حلالیت بسیار کم در آب است و به همین دلیل به صورت کپسوله شده درون ساختارهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این کار حلالیت دارو افزایش می‌یابد. تاکسول (Taxol®) فرمولاسیون جدیدی از این دارو است که در آن از اتانول و کریموفور استفاده شده است. کریموفور نوعی روغن کرچک پلی‌اتوکسیله شده است. در داروی Abraxane®، پاکلیتاسل به نانوذرات آلبومین متصل شده است.
مایکل بابیچ، از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما از دریافت این گواهینامه بسیار خوشحال هستیم که به داروی ضدسرطان معده طراحی شده توسط ما اعطا شده است. با وارد کردن پاکلیتاسل درون لیپوزوم، شدت سمیت این ترکیب کاهش می‌یابد در حالی که کارایی آن بهبود خواهد یافت. در حال حاضر ما در حال ارزیابی قدم بعدی در این پروژه هستیم.»
سرطان معده در رتبه پنجم رایج‌ترین سرطان‌ها در جهان قرار داشته و سومین عامل مرگ و میر میان سرطان‌هاست. در سال ۲۰۱۴، بالغ بر ۲۲ هزار امریکایی مبتلا به این بیماری شده‌اند.