عرضه تجاری نانولوله‌های کربنی تک جداره با قیمت بسیار پایین

شرکت اوسیال برای عرضه محصول جدید خود مدل کسب و کار جدیدی پیشنهاد داده است که مورد استقبال بسیاری از صنایع قرار گرفته است. این شرکت اخیراً نانولوله‌های کربنی تک جداره با قیمت بسیار پایین عرضه کرده است.

اوسیال (OCSiAl) یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه در جهان، اخیراً اقدام به ایجاد یک شبکه همکاری جهانی کرده است. امروزه میزان تقاضا برای مواد جدید رو به افزایش است به طوری که تولیدکنندگان صنعتی به دنبال تأمین این نیاز بوده‌اند به شرطی که مدل‌های کسب و کار و دیگر فرآیندهای تولیدی آن‌ها دستخوش تغییر نشود. در همین راستا شرکت اوسیال، تیوبال (TUBALL) را تولید و عرضه کرده است.
تیوبال برای اولین بار در بهار سال گذشته در لندن رونمایی شد و به دلیل جذابیت‌های آن مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفت. این محصول که خلوص بالایی دارد، به دلیل قیمت مناسب که ۵۰ برابر ارزان‌تر از دیگر محصولات است به شدت مورد توجه خریداران قرار گرفته است. این نانولوله‌های کربنی تک‌جداره در حجم انبوه تولید شده و به فرآیندهای تکمیلی نیاز ندارد.
اوسیال تاکنون موفق به عقد قرارداد با شرکت‌های مختلفی شده است تا از این نانومواد در محصولات مختلف نظیر کاتدهای یون لیتیم، لاستیک‌ها، تایرها، ترموپلاست‌ها، کامپوزیت‌ها و فیلم‌های رسانای شفاف استفاده شود.
این برنامه همکاری مشترک که شرکت اوسیال ارائه کرده است قابل انطباق با مدل‌های کسب و کار مختلف بوده و می‌توان از آن برای شرکت‌های مختلف استفاده کرد. این برنامه برای گروه‌های زیر قابل استفاده است:

  • تولیدکنندگانی که از تیوبال در محصولات فعلی خود استفاده می‌کنند 
  • تولیدکنندگانی که لیسانس تولید تیوبال را خریداری کرده و قرار است این ماده را برای مشتریان خود تولید کنند
  • توزیع کنندگان بزرگ تیوبال و اصلاح کنند‌ه‌های مبتنی بر تیوبال که این محصولات را در بازار محلی عرضه می‌کنند

وو لو هاو از مدیران شرکت اورمو (Evermore) می‌گوید: «ما چشم‌انداز روشنی از آینده همکاری با شرکت اوسیال داریم. ما امیدواریم تعداد مشتریان ما در قالب این همکاری افزایش یافته و فرصت‌های تازه‌ای برای توسعه محصولات مشتریان ما ایجاد شود.»
عرضه تیوبال نقطه عطفی در بسیاری از صنایع است، صنایعی که پیش از این برای استفاده از نانواصلاح‌کننده‌ها به دلیل هزینه بالا و فقدان فناوری سنتز کارا، با مشکلاتی روبرو بودند.