دانشگاه منچستر؛ میزبان همایش تجاری‌سازی گرافن

این همایش بزرگترین همایش تحقیقاتی دانشگاهی، به همراه مجموعه‌ای از کارگاه‌های صنعت خواهد بود که جنبه‌های تجاری گسترده گرافن را بحث و بررسی خواهد کرد.

موسسه ملی گرافن دانشگاه منچستر در سال ۲۰۱۵ میلادی میزبان شرکت‌های پیشگام جهانی به منظور بحث و بررسی تجاری‌سازی کاربردهای گرافن خواهد بود. این همایش که همزمان با هفته گرافن برگزار خواهد شد، بزرگترین همایش تحقیقاتی دانشگاهی، به همراه مجموعه‌ای از کارگاه‌های صنعت خواهد بود که جنبه‌های پتانسیل گسترده تجاری گرافن را بحث و بررسی خواهد کرد.
همایش مذکور به میزبانی دانشگاه منچستر در روزهای ۲۲ تا ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی (۱ تا ۴ تیرماه ۱۳۹۴) و با هدف معرفی گرافن و سایر مواد دوبعدی برگزار خواهد شد.
این رویداد یکی از اولین فرصت‌هایی است که در مؤسسه ملی گرافن انگلیس برگزار خواهد شد. این مؤسسه یکی از بزرگترین کانون‌های تحقیقاتی جهان در حوزه گرافن است که با همکاری دانشگاه و صنعت در دانشگاه منچستر فعالیت می‌کند.
توسعه تجاری‌سازی گرافن، کاربردهای بالقوه این مواد، چالش‌های عرضه، افزایش مقیاس تولید و الزامات مربوط به استفاده کنندگان نهایی از جمله محورهای اصلی این همایش ۴ روزه هستند. همچنین یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز این همایش، توسعه استانداردهای دقیق و تعیین مشخصات گرافن است که توسط دانشگاه منچستر و با همکاری آزمایشگاه ملی فیزیک انگلیس (NPL) بحث و بررسی خواهد شد.