افزایش ظرفیت تولید نقاط کوانتومی مورد استفاده در LCDها

صنعت تولید نمایشگرها برای تولید نسل جدید این ادوات به نقاط کوانتومی عاری از کادمیم نیاز دارد. شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) برای تأمین نیاز بازار، ظرفیت تولید خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به دو تن در سال خواهد رساند.

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اعلام کرد که ظرفیت تولید نقاط کوانتومی خود را تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به دو تن در سال خواهد رساند. این شرکت برای افزایش ظرفیت خود در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ نیز برنامه‌هایی دارد.
استفان اسکویرز، مدیرعامل شرکت کوانتوم متریالز، می‌گوید: «ما با ارائه روشی پتنت شده موفق شدیم کیفیت و یکنواختی محصولات خود را بهبود بخشیده و امکان تولید انبوه آن‌ها را فراهم کنیم. در همین راستا سرمایه‌گذاری‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید و پاسخ‌گویی به نیاز روزافزون بازار انجام داده‌ایم. اخیراً حجم تولید نقاط کوانتومی دارای هسته کادمیم و نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را افزایش داده‌ایم. ما نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را برای مصارف صنعت الکترونیک تولید کرده‌ایم که به دلیل قوانین اتحادیه اروپا برای حمایت از محیط‌ زیست، بازار مصرف مناسبی خواهند داشت.»
کوانتوم متریالز سرمایه‌گذاری وسیعی روی نانوراکتور خودکار خود انجام داده تا با این کار نیازهای کمی و کیفی مشتریان خود را در صنعت الکترونیک پاسخ دهد. روش جدید پتنت شده شرکت کوانتوم متریالز امکان تولید انبوه نقاط کوانتومی یکنواخت با کیفیت بالا برای استفاده در تلویزیون‌های ۴K، پیل‌های خورشیدی و سیستم‌های روشنایی حالت جامد را فراهم می‌کند. تا پیش از این به دلیل فقدان روشی مناسب برای تولید انبوه و یکنواخت نقاط‌کوانتومی با کیفیت بالا که امکان کنترل خلوص و رنگ‌ آن‌ها فراهم باشد، شرایط برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنعت الکترونیک مهیا نبوده است. یکی از مشکلات این مسیر، قیمت بالای نقاط کوانتومی است. اما شرکت کوانتوم متریالز با ارائه یک روش جدید، این چالش‌ها را رفع کرده است.
کوانتوم متریالز امکان تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم را داراست؛ ترکیباتی که در صنعت الکترونیک به دلیل قوانین زیست‌محیطی باید جایگزین نقاط‌کوانتومی کادمیمی شوند. نقاط کوانتومی را می‌توان به راحتی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد به طوری که ادغام آن‌ها با لایه‌های نازک امکان تولید نمایشگرهای LCD نسل جدید را فراهم می‌کند.