خرید فناوری تولید آندهای نانوسیمی برای باتری‌های یون لیتیم

شرکت ایگل‌پیچر تکنولوژیز (EaglePicher Technologies) با خرید فناوری افزودنی مبتنی بر نانوسیم سیلیکونی شرکت وان‌دی متریالز (OneD Material)، اقدام به تأسیس کارخانه‌ای برای تولید این ماده خواهد کرد.

شرکت ایگل‌پیچر تکنولوژیز (EaglePicher Technologies) قرارداد همکاری با شرکت وان‌دی متریالز (OneD Material) به امضاء رسانده است که بر اساس آن، ایگل‌پیچر یک کارخانه جدید برای مواد خام مورد استفاده در آند‌های مبتنی بر نانوسیم تأسیس خواهد کرد. این ماده با نام تجاری SiNANOdeTM برای استفاده در باتری‌های یون لیتیم با دانسیته انرژی بالا تولید می‌شود.
این فناوری جدید می‌تواند حجم تولید باتری‌های یون لیتیم برای مصارف هوافضا و دفاعی را تأمین کند. SiNANOdeTM یکی از عناصر کلیدی آند باتری یون لیتیم است که موجب بهبود عملکرد باتری می‌شود.
رون نولین، از مدیران شرکت ایگل‌پیچر، می‌گوید: «ما از این که فرصت همکاری با شرکت وان‌دی فراهم شده بسیار خوشحالیم. با این قرارداد همکاری ما می‌توانیم ماده خام مورد استفاده در آندهای مبتنی بر نانوسیم سیلیکونی را تولید کنیم تا در نهایت باتری‌هایی با توان ۳۰۰ Wh/Kg ساخته شود. با تأمین این مواد اولیه، می‌توان از تولید باتری‌های مورد نیاز صنعت هوافضا و بخش دفاعی مطمئن شد.»
وان‌دی فرآیند انتقال فناوری تولید SiNANOdeTM را به شرکت ایگل‌پیچر آغاز کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه این محصول توسط ایگل‌پیچر فراهم شود. این همکاری مشترک موجب می‌شود تا اولین آندهای مبتنی بر نانوسیم سیلیکونی برای استفاده در باتری‌ها به تولید انبوه برسد. ایگل‌پیچر در قالب این قرارداد، مالکیت فکری بیش از ۳۰۰ پتنت را از وان‌دی خریداری کرده است.
ویسنت پلاوینگه، مدیرعامل شرکت وان‌دی، می‌گوید: «ما از همکاری ایگل‌پیچر بسیار خوشحالیم؛ شرکتی که تجربه زیادی در بخش تحقیق و توسعه باتری‌ها دارد. باتری‌ها سیستم بسیار پیچیده‌ای دارند و ایگل‌پیچر یک شرکت ایده‌آل برای همکاری به منظور ساخت آند است.»
وان‌دی در سال ۲۰۱۳ اقدام به خرید فناوری‌های نانوسیمی کرده است. این شرکت تحقیقات زیادی برای ساخت مواد افزودنی در آندهای باتری یون‌لیتیم انجام داده است.