همکاری مشترک برای توسعه فناوری نانوچاپ سه بعدی

شرکت رینباو کورال (Rainbow Coral) قرارداد همکاری مشترکی با شرکت نانوتری‌دی بیوساینس (Nano3D Biosciences) برای توسعه فناوری نانوچاپ‌ سه‌بعدی مواد زیستی آغاز کرده است. هدف از این همکاری استفاده از سیستم چاپ سه بعدی برای کشت سلولی است.

شرکت رینباو کورال (Rainbow Coral) و نانوتری‌دی بیوساینس (Nano3D Biosciences) همکاری جدیدی را برای توسعه فناوری چاپ‌ سه بعدی آغاز کرده‌اند. این همکاری بعد از نمایشگاه بیوتک ۲۰۱۵ (Biotech Showcase 2015) سانفرانسیسکو شکل گرفت.
نمایشگاه بیوتک یکی از رویدادهای بسیار مهم در حوزه زیست‌فناوری است که سرمایه‌گذاری و همکاری‌های متعددی در طی این نمایشگاه شکل می‌گیرد. این نمایشگاه بهترین فرصت برای کسانی بود که قصد داشتند روی فناوری جدید شرکت تری‌دی بیوساینس سرمایه‌گذاری کنند. شرکت رینباو کورال یکی از شرکت‌های پیشرو در فناوری کشت سه بعدی سلولی است. تری دی بیوساینس نیز اولین سیستم چاپ‌زیستی سه بعدی تجاری را طراحی و تولید کرده است.
کیمبرلی پالمر، مدیرعامل شرکت رینباو کورال، می‌گوید: «فناوری زیست‌چاپی شرکت نانوتری‌دی‌بیوساینس که در نمایشگاه عرضه شد بسیار جالب توجه بود. این فناوری می‌تواند کاربردهای متعددی در بخش تحقیقات کشت سلولی داشته باشد.»
طی ماه‌های گذشته، شرکت رینباو کورال و تری‌دی‌بیوساینس روی اطلاع‌رسانی درباره این فناوری متمرکز شده‌اند. در این فناوری از نانوذرات مغناطیسی زیست‌سازگار برای چاپ‌زیستی سلول‌ها استفاده می‌شود. با این کار می‌توان ساختارهای سه بعدی را با سرعت بیشتری رشد داد.
پالمر می‌گوید: «علاقه‌هایی که در این نمایشگاه نسبت به این فناوری ایجاد شد ما را برای توسعه بیشتر آن تشویق کرد.»
شرکت  رینباو کورال به دنبال همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری است تا فناوری‌های نوآورانه‌ای را در بخش پزشکی ایجاد کند.