اعطای امتیاز حق فروش و توزیع نانومواد کربنی

شرکت انگلیسی ایریسیستیبل متریالز (Irresistible Materials) لیسانس حق فروش و توزیع نانومواد کربنی خود را به شرکت میکروکم (Microchem) فروخت. این نانومواد برای استفاده در بخش میکروالکترونیک و MEMS مناسب هستند.

ایریسیستیبل متریالز (Irresistible Materials) یک شرکت انگلیسی منشعب از دانشگاه بیرمنگام است. این شرکت اعلام کرد که توافق‌نامه‌ همکاری با شرکت میکروکم (Microchem) به امضاء رسانده است. میکروکم یکی از شرکت‌های فعال در بخش بازاریابی فناوری‌های نوظهور میکروالکترونیک و MEMS است.
براساس این توافق‌نامه، میکروکم امتیاز فروش و توزیع نانولوله‌های کربنی تولید شده توسط ایریسیستیبل متریالز را به دست می‌آورد. این نانولوله‌های کربنی با همکاری شرکت نانوسی (Nano-C) تولید می‌شوند. نانوسی یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش تولید نانوساختارهای کربنی است.
اسکوت هایدمن، از مدیران میکروکم، می‌گوید: «ما خوشحالیم که فرصت همکاری با ایریسیستیبل متریالز برای فعالیت در بخش نانوموادکربنی فراهم شده است. در حال حاضر بازار میکروالکترونیک و MEMS به موادی نظیر نانوساختارهای کربنی نیاز دارد تا با استفاده از آن‌ها بتواند ابعاد محصولات خود را کوچکتر کند. ایریسیستیبل متریالز مواد ماسک‌کننده‌ای دارد که می‌تواند عملکرد فرآیندهای مورد استفاده توسط مشتریان ما را برای الگودهی و تولید قطعات کوچکتر بهبود دهد.»
مارک استفان، مدیرعامل شرکت ایریسیستیبل متریالز، می‌گوید: « امضاء این توافق‌نامه برای ما یک اتفاق بسیار مهم است، چرا که با این همکاری مشترک ما می‌توانیم از محصولات کربنی جدید خود در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم به طوری که مشتریان ما از این مواد برای ساخت تراشه‌ها، MEMS و NEMS استفاده خواهند کرد. بنابراین، این مواد می‌توانند جایگزینی مناسب برای فرآیند لایه‌نشانی از فاز بخار باشند.»
ایریسیستیبل متریالز در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده و هدف از راه‌اندازی آن تجاری‌سازی فناوری مواد لیتوگرافی برای ساخت نسل جدید میکروتراشه‌هاست. این شرکت پتنتی مربوط به توسعه مواد ماسک برای فرآیند لیتوگرافی را به ثبت رسانده است. این شرکت همکاری نزدیکی با دانشگاه بیرمنگام دارد.
میکروکم نیز تخصص ویژه‌ای در طراحی و تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در میکروالکترونیک دارد. این شرکت علاوه بر تولید، به توزیع مواد شیمیایی در سراسر جهان می‌پردازد.
همچنین نانوسی در بخش تولید نانوساختارهای کربنی مورد استفاده در بخش انرژی و الکترونیک فعالیت دارد. این شرکت موادی نظیر فولرین، نانولوله‌های کربنی و افزودنی‌های شیمیایی را در دست تولید دارد. نانوسی قصد دارد که به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این حوزه، به نیاز بازار پاسخ دهد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ تأسیس شده است.