جذب اعتبار ۳۰ میلیون‌دلاری برای حافظه‌های مبتنی بر نانولوله‌کربنی

نانترو (Nantero) اخیراً موفق به جلب حمایت چند شرکت سرمایه‌گذار برای تولید حافظه‌های مبتنی بر نانولوله‌کربنی شده است. این شرکت تا کنون ۳۰ میلیون دلار اعتبار از چندین شرکت مختلف جمع‌آوری کرده است.

نانترو (Nantero) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که با استفاده از نانولوله‌های کربنی، اقدام به ساخت نسل جدید حافظه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات می‌کند. نانترو اعلام کرد که موفق به جلب ۳۰ میلیون دلار سرمایه برای کسب و کار خود شده است. این سرمایه‌گذاری از سوی چند شرکت خطرپذیر و سرمایه‌گذار راهبردی انجام شده است. شرکت‌های Charles River Ventures, Draper Fisher Jurvetson, Globespan Capital Partners, and Harris و Harris Group از جمله سرمایه گذاران نانترو بوده‌اند. نانترو اخیراً همکاری مشترکی با چند شرکت مختلف در حوزه‌های نیمه‌هادی و الکترونیک آغاز کرده است.
بروس ساچس از شرکت چارلز ریور ونچرز می‌گوید: «این سرمایه‌گذاری و جلب حمایت مالی، نشان از تصمیم راسخ و تعهد بالای سرمایه گذاران نانترو برای توسعه فناوری‌ نانو دارد. تاکنون نانترو موفق به ارائه چندین محصول با ارزش افزوده بالا شده که با اقبال مشتریان روبرو شده است.»
توماس روکس از بنیان‌گذاران نانترو می‌گوید: « این حمایت مالی به ما کمک می‌کند تا گام‌های مؤثرتری در مسیر پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان برداریم. همچنین این سرمایه‌گذاری به ما اجازه می‌دهد تا حافظه‌های جدیدی به صنعت الکترونیک معرفی کنیم.»
نانترو موفق شده است تا با استفاده از نانولوله‌های کربنی نسل جدیدی از حافظه‌ها را تولید کند. اولویت اول نانترو تجاری‌سازی حافظه‌های سریع موسوم به NRAMTM است. این حافظه‌ها قابل استفاده در تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، ادوات الکترونیکی سرگرمی، نوت‌بوک‌ و کامپیوترهای رومیزی هستند. این حافظه‌ها در برابر تابش و گرما از مقاومت بالایی برخوردارند.