هفت کارگاه در سه روز نخست کنگره آسیایی نانو برگزار شد

در سومین روز از کنگره آسیایی نانو بخش دوم کارگاه «سم‌شناسی استنشاقی نانوذرات» در حوزه ایمنی و استاندارد٬ بهمراه سه کارگاه دیگر با عناوین «شبیه‌سازی اتمی در محیط زیست» در حوزه محیط زیست٬ و «نانوحامل‌ها» و «فناوری نانو در مقیاس بزرگ برای رسانش دارو»٬ در حوز

شرکت HCT که برگزار‌کننده کارگاه سم‌شناسی استنشاقی بود٬ یک شرکت‌ معتبر بین‌المللی است که در زمینه آزمون، ساخت تجهیزات، ارزیابی انطباق محصول، صدور گواهینامه‌های تأیید محصولات و کالیبراسیون تجهیزات فعالیت می‌کند. این کارگاه که در روز نخست همایش برگزار شده بود به دلیل تکمیل ظرفیت مجددا در روز دوم نیز برگزار شد. محتوای این کارگاه از پنج سرفصل کلی زیر تشکیل شده بود:
•    مروری بر سمیت نانومواد استنشاقی
•    مطالعات استنشاقی
•    روش‌های در معرض‌گذاری نانوذرات
•    دستگاه‌های استنشاقی
•    روش‌های آنالیر نانومواد استنشاقی

این کارگاه توسط شبکه ایمنی و دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. همچنین کارگاه دیگری نیز با موضوع سمیت نانوذرات در روز دوم کنگره با عنوان «خود سازگاری نانوذرات و سمیت نانوذرات و اثر آن در خون» با ارائه دکتر قنبری٬ برگزار شد.

گفتنی است کارگاه سوژه‌های فناوری نانو و بیو در محیط‌زیست توسط دکتر نجف‌پور در روز اول کنگره برگزار شده بود. «فناوری غشاهای نانوساختار پیشرفته در محیط زیست» عنوان کارگاه دیگری در حوزه محیط‌زیست بود که در روز دوم کنگره توسط دکتر پیروی ارائه شد.

کارگاه‌های روز سوم نیز توسط خانم دکتر الن٬ دکتر دُرکوش در حوزه سلامت و دکتر قربانزاده در حوزه محیط‌زیست برگزار شد. فردا نیز که روز پایانی کنگره آسیایی فناوری نانو است دو کارگاه دیگر در حوزه سلامت و بهداشت با عناوین «روش‌های اسپکتروسکوپی در تحقیقات نانوبیو» و «مفاهیم و روش‌های تحقیقات سلولی برای محصولات نانو» توسط دکتر شیرازی ارائه خواهند شد.

شایان ذکر است نخستین کنگره آسیایی نانو فردا چهارشنبه ۲۰ اسفند‌ماه ۱۳۹۳ به کار خود پایان خواهد داد.