نخستین کنگره آسیایی نانو به کار خود پایان داد

نخستین کنگره آسیایی فناوری نانو بعدازظهر امروز، چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۳، به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه کنگره که با حضور دکتر بیت‌اللهی دبیر روابط بین‌الملل ستاد نانو، دکتر علی‌دادی امام جمعه کیش و دکتر شیرازی دبیر کنگره، برگزار شد، دکتر شیرازی ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و حاضرین به ارائه آماری از برنامه‌هایی چون کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و تعداد مقالات ارائه شده در کنگره پرداخت.

بگفته دبیر نخستین کنگره آسیایی فناوری نانو این برای نخستین‌بار بوده که علاوه بر ارائه مقالات بصورت مقاله شفاهی، ارائه به صورت پوسترسخنرانی نیز بوده است و شرکت‌کنندگان دارای پوستر به مدت ۵ دقیقه پوستر خود را برای داوران ارائه می‌دادند.

پس از آن دکتر بیت‌اللهی بعنوان دبیر روابط بین‌الملل ستاد نانو از طرف ANF از مجریان و برگزار‌کنندگان کنگره تشکر کرد.  

در پایان مراسم اختتامیه از۳۶نفر از نویسندگان مقالات برگزیده کنگره با اهدای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود تقدیر شد. گفتنی است در هر یک از مجموعه‌های بهداشت، انرژی، محیط‌‌ زیست و ایمنی سه پوستر برتر، سه سخنرانی برتر و سه پوستر پرزنت برتر، در هر گروه انتخاب شده بودند. همچنین از سخنرانان مدعو نیز در طی کنگره با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر بعمل آمد.

شایان ذکر است مجمع آسیایی فناوری نانو در نظر دارد با هدف تقویت ارتباطات منطقه‌ای، تبادل اطلاعات علمی و ایجاد تعامل بین محققان کشورهای عضو، کنگره آسیایی فناوری نانو را سالانه در یکی از کشورهای عضو برگزار کند که نخستین کنگره ۱۷ الی ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۳ در جزیره کیش و به میزبانی ایران برگزار شد.