حمایت دولت کانادا از تولید انبوه گرافن در بخش خصوصی

دولت کانادا، در راستای حمایت از تجاری‌سازی گرافن، ۸٫۱ میلیون دلار کمک بلاعوض به شرکت گرافوید پرداخت کرد. این حمایت مالی برای تولید انبوه و خودکار گرافن در این شرکت اختصاص یافته است.

جرج ریکفورد، وزیر منابع طبیعی کانادا، اعلام کرد که این وزراتخانه مبلغ ۸٫۱ میلیون دلار به شرکت گرافوید (Grafoid) برای حمایت از این شرکت پرداخت خواهد کرد. گرافوید یکی از تولیدکنندگان گرافن در کاناداست که با استفاده از این حمایت مالی درصدد توسعه فرآیند تولید گرافن ارزان قیمت با کیفیت بالا موسوم به MesoGraf™ است.
ریکفورد می‌گوید: «دولت ما روی فناوری‌های پیشرفته مرتبط با انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می‌کند تا شاهد فرصت‌های شغلی مناسب و همچین رشد اقتصادی برای کانادا باشیم.»
این کمک بلاعوض دولت کانادا برای طراحی و آزمایش سیستم خودکار تولید گرافن با کیفیت بالاست. خبر این حمایت مالی در یک کنفرانس خبری اعلام شد؛ در این کنفرانس شرکت گرافوید و پنج شرکت کانادایی دیگرکه فعالیتی غیر از حوزه گرافن دارند، حضور داشتند.
گرافوید از محصول MesoGraf™ خود در حوزه‌های مختلف صنعتی نظیر انرژی‌های تجدیدپذیر و بخش نظامی استفاده می‌کند. این اولین شرکت کانادایی است که در حوزه گرافن فعالیت داشته و از حمایت دولت کانادا بهره‌مند می‌شود.
کانادا به جمع اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، چین و کره جنوبی به عنوان کشورهای حمایت کننده از کارآفرینان بخش خصوصی فعال در حوزه گرافن پیوست. گری اکونومو، مدیرعامل شرکت گرافوید، از این تصمیم دولت کانادا خرسند بوده و این حرکت دولت را گامی مؤثر در مسیر تجاری‌سازی گرافن می‌داند. اکونومو می‌گوید: « امروز یک روز بزرگ برای صنعت گرافن کانادا و شرکت گارافوید است؛ چرا که این حمایت دولت موجب می‌شود تا فناوری تولید گرافن ارزان قیمت و با کیفیت از آزمایشگاه خارج شده و به سوی فرآیند تولید خودکار برود.»
اکونومو می‌افزاید: « با این حمایت ۸٫۱ میلیون دلاری دولت، ما می‌توانیم گامی بزرگ به سوی تجاری‌سازی گرافن برداریم. اکنون ما می‌توانیم حجم تولید خود را از چند کیلوگرم به چند تن افزایش دهیم. ما صمیمانه از دولت کانادا سپاسگذاریم که با این حرکت خود نشان داد که به خوبی اهداف تجاری و علمی را شناسایی می‌کند. طی سه سال گذشته ما گام‌های مؤثری در مسیر توسعه فناوری تولید گرافن برداشته‌ایم.»