افتتاح رسمی مؤسسه ملی گرافن در انگلیس

مؤسسه ملی گرافن، یک مرکز ملی در حوزه تحقیقات گرافن محسوب می‌شود که برای محققان دانشگاهی و صنعت‌گران این امکان را فراهم می‌آورد تا در زمینه توسعه کاربردهای مختلف گرافن با یکدیگر همکاری نمایند.

مؤسسه ملی گرافن (NGI) با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیون پوند در دانشگاه منچستر انگلیس به طور رسمی افتتاح گردید. مؤسسه ملی گرافن، یک مرکز ملی در حوزه تحقیقات گرافن محسوب می‌شود که برای محققان دانشگاهی و صنعت‌گران این امکان را فراهم می‌آورد تا در زمینه توسعه کاربردهای مختلف گرافن با یکدیگر همکاری کنند. در حال حاضر بیش از ۳۵ شرکت از اقصی نقاط جهان با همکاری دانشگاه منچستر در زمینه تحقیقات گرافن با یکدیگر همکاری می‌کنند.
منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این مؤسسه، توسط دولت و از طریق کمیته تحقیقات علوم فیزیک و مهندسی (EPSRC) و صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا (ERDF) تأمین شده است. این دو مرکز به ترتیب ۳۸ و ۲۳ میلیون پوند در این مؤسسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
مؤسسه ملی گرافن در دانشگاه منچستر، با گردهم‌آوردن محققان  برتر دانشگاهی، دانشمندان و پیشگامان کسب و کار به توسعه کاربردهای آتی گرافن کمک کرده و منجر به پیشگامی کشور انگلیس در دنیای فناوری گرافن خواهد شد.
این مؤسسه با مساحت ۷۸۲۵ متر مربع، دربرگیرنده تجهیزات و امکانات پیشرفته است. یکی از ویژگی‌های ممتاز این مؤسسه، وجود فضای اتاق تمیز در آن است که در نوع خود بزرگ‌ترین فضای دانشگاهی برای انجام تحقیقات گرافن در سطح جهان محسوب می‌شود.
NGI یکی از گام‌های اساسی برای تحقق چشم‌انداز بزرگ‌ ساخت و توسعه شهر گرافن در منچستر محسوب می‌شود. انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۷ میلادی مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون پوند در محل مؤسسه ملی گرافن راه‌اندازی شود.