خرید فناوری نانوسیم شرکت سیشل توسط شرکت باسف

شرکت باسف به تازگی اعلام کرده است که از شرکت سیشل که از شرکت‌های پیشگام فناوری‌ نانو در سان‌دیاگو محسوب می‌شود، پتنت‌ها و دانش فنی مربوط به نانوسیم‌های نقره را خریداری کرده است.

شرکت باسف به تازگی اعلام کرده است که از شرکت سیشل که از شرکت‌های پیشگام فناوری‌ نانو در سان‌دیاگو محسوب می‌شود، پتنت‌ها و دانش فنی مربوط به نانوسیم‌های نقره را خریداری کرده است. این خرید از طریق رشد واحد مواد الکترونیک شرکت باسف، منجر به توسعه پورتفوی راهکارهای پیشنهادی این شرکت در صنعت نمایشگرها می‌شود.
به گفته دیوید شولز، مدیر عامل سیشل، «شرکت سیشل از پیشگامان اولیه فناوری نانوسیم‌های نقره است. این فناوری، امکان توسعه حوزه‌های کاربردی چندگانه و استفاده‌های مختلف برای این مواد منحصر به فرد را فراهم می‌کند. سیشل از انتقال این فناوری به شرکت باسف که زیرساخت‌ها و تخصص لازم برای رفع تقاضای فزاینده نانوسیم‌های نقره را دارد، بسیار خرسند است».
به گفته لوثارد لاپیچلر، معاون مواد الکترونیکی شرکت باسف، «فناوری‌ نانوی شرکت سیشل، در زمره بهترین‌ها بوده و از خرید این پلت‌فورم فناوری برای باسف بسیار هیجان زده هستیم. ما با اتکا بر این پلت‌فورم، نسل آتی نانوسیم‌های نقره کارآمد و ابداعی مورد نیاز مشتریان در صنعت نمایشگرها را توسعه داده و جایگاه شرکت را در صنعت مواد الکترونیک تقویت خواهیم کرد».
نانوسیم‌های نقره با داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر رسانایی بالا و انعطاف‌پذیری، به طور فزاینده‌ای جایگزین اکسید ایندیوم قلع (ITO) در لایه‌های رسانای شفاف می‌شوند. امروزه رسانا‌های شفاف در نمایشگرهای لمسی الکترونیک مصرفی نظیر گوشی‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و تمامی رایانه‌های شخصی به طور گسترده استفاده می‌شوند.