اولین هفته فناوری نانو دانشجویی در استان قزوین برگزار شد

اولین هفته فناوری نانو دانشجویی کشور در تاریخ ۹ الی ۱۴ اسفندماه به مدت ۶ روز با مشارکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و استانداری قزوین و با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و سایر مراکز دانشگاهی و ادارات استان

اولین هفته فناوری نانو دانشجویی کشور در تاریخ ۹ الی ۱۴ اسفندماه به مدت ۶ روز با مشارکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و استانداری قزوین و با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و سایر مراکز دانشگاهی و ادارات استان برگزار شد.

در طول برگزاری این رویداد، برنامه‌های متنوعی در حوزه ترویج دانشجویی و صنعتی فناوری نانو، نمایش دستاوردهای فناوری نانوی کشور، معرفی و ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو در ایران به منظور آشنایی استادان، دانشجویان، مدیران استانی و صاحبان صنایع برگزار گردید.

در حوزه صنعتی پنج کارگاه ترویجی با موضوعات: نانوپوشش‌ها، کاربرد فناوری نانو در آب و فاضلاب، ساختمان، نساجی و کشاورزی به صورت مجزا ویژه مدیران صنایع و شرکت‌های مرتبط برگزار گردید.

همچنین در طول این هفته، ۸ سمینار ترویجی دانشجویی فناوری نانو ویژه دانشجویان استان قزوین در دانشگاه‌های بین المللی امام خمینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان، مرکز آموزش علمی کاربردی نیرو محرکه و مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون قزوین با ارائه اعضای هیئت علمی فعال در حوزه فناوری نانو و همچنین مدرسان دارای گواهی تدریس فناوری نانو برگزار گردید که در جریان آن بالغ بر ۱۰۰۰ نفر با فناوری نانو آشنا شدند و مقدمات ایجاد ۴ نهاد ترویجی دانشجویی فناوری نانو در استان قزوین فراهم شد. همچنین پیش ثبت نام بالغ بر ۳۰۰ نفر در پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو نیز صورت پذیرفت.

شایان ذکر است، در پی برگزاری هر سمینار ترویجی دانشجویی فناوری نانو در هر دانشگاه، جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ با موضوع بررسی فضای فناوری نانو استان قزوین و کشور با حضور کارشناسان ستاد نانو، دانشجویان و اساتید برگزار گردید.

در حاشیه برگزاری سمینارهای ترویجی دانشجویی فناوری نانو نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران نیز با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با توانایی‌های علمی کشور دائر گردید که بالغ بر ۱۸۰۰ نفر از این نمایشگاه دیدن داشتند.

همچنین یکی از بخش‌های اصلی این هفته، جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ مسئولین صنایع، ادارات، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان قزوین با حضور جناب دکتر سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و جناب مهندس روزبه استاندار قزوین و دیگر مسئولین ارشد ستاد نانو و استانداری قزوین بود که در این جلسه مسئولین ارشد استان قزوین ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان خود در این حوزه از فناوری، به تشریح زمینه‌های همکاری موجود بین ادارات و صنایع استان قزوین و ستاد نانو و بررسی نقاط ضعف و قوت استان قزوین در حوزه فناوری نانو پرداختند و مصوب گردید که سند چشم انداز ۵ ساله فناوری نانو در استان با حضور نخبگان و صاحب نظران تدوین و با همکاری ستاد نانو اجرایی گردد.
همچنین پیش از این برنامه دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در جلسه‌ای با حضور مدیران صنایع، شرکت‌ها و ادارات استان قزوین به ایراد سخنرانی با مضمون ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله فناوری نانو کشور و انتقال تجربیات موفق کشور در این حوزه از فناوری و پاسخگویی به سوالات حاضرین برنامه و ارائه مشاوره تخصصی به آنها پرداختند.

علاقمندان می توانند تصاویر اولین هفته فناوری نانو را در گالری تصاویر ستاد نانو مشاهده و دریافت نمایند.