نانوابزاری برای شناسایی آنزیم‌ها و پروتئین‌ها

شرکت پرومگا (Promega) برای شناسایی زیست‌مولکول‌ها اقدام به ارائه نانوابزار جدیدی به بازار کرده است. با استفاده از NanoDLRTM می‌توان مقدار لوسیفراز را با دقتی بالا اندازه‌گیری کرد.

شرکت پرومگا (Promega) اعلام کرد که نانوابزار جدید خود با نام NanoDLRTM را به بازار عرضه کرده است. این ابزار نوعی فناوری لوسیفراز (لوسیفراز اصطلاحی است که به نوعی از آنزیم‌های اکسیدی اطلاق می‌شود که در بیولومینسانس استفاده می‌شود-مترجم) است که برای افزایش کیفیت و حساسیت داده‌ها در حوزه زیست‌فناوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محققان با استفاده از NanoDLRTM می‌توانند مقدار لوسیفراز را با دقت بالایی اندازه‌گیری کنند. ابعاد این دستگاه به شدت کوچک شده و حساسیت آن افزایش یافته است به طوری که با تولید مقدار بسیار کمی از این آنزیم، می‌توان آن را شناسایی کرد.
کیوین کوپیش، از مدیران راهبردی و بازاریابی شرکت پرومگا، می‌گوید: «محققان با استفاده از این نانوابزار می‌توانند دو پروتئین مختلف را با دقت بالا اندازه‌گیری کنند؛ کاری که با فناوری‌های قبلی امکان‌پذیر نبوده است.»
ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در این ابزار به گونه‌ای است که از پایداری بالا در درازمدت برخوردار بوده و می‌توان نتایج بسیار دقیقی از آن بدست آورد؛ بدون این که نیاز به فریز کردن ترکیبات شیمیایی به کار رفته در فرآیند باشد. NanoDLRTM از یک سیستم همگن برخوردار است که سیگنال‌های لومینسانس پایداری را ایجاد می‌کند. همچنین این سیستم را می‌توان با دستورالعمل مبتنی بر تزریق مورد استفاده قرار داد.
یکی از کاربردهای جدید این ابزار، استفاده از آن در کشف داروها با استفاده از پیمایش ترکیبات شیمیایی مختلف است. پرومگا علاوه‌بر این نانوابزار، چند محصول پلاسمیدی لوسیفراز درخشان به بازار عرضه کرده است. این محصولات شامل وکتورهای کنترل دارای پیش‌برنده فسفوگلیسیرات کیناز (PGK) است.
پرومگا یک شرکت فعال در حوزه شناسایی DNA است که بیش از ۲۰ سال در این حوزه سابقه دارد. این شرکت بیش از ۳۰۰۰ محصول دارد که توسط محققان مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد و در ۱۶ کشور دنیا شعبه دارد.