نانوالیاف در خدمت صنعت تولید پوشاک و کفش

یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده پوشاک در جهان همکاری راهبردی با شرکت فایبریو‌تکنولوژی (FibeRio Technology) آغاز کرده است تا از فناوری ریسندگی این شرکت برای تولید نانوالیاف استفاده کند. این نانوالیاف برای تولید نسل جدید پوشاک و کفش مورد استفاده قرار خو

شرکت فایبریو‌تکنولوژی (FibeRio Technology)، یکی از تولیدکنندگان نانوالیاف، اعلام کرد که این شرکت همکاری راهبردی با شرک وی‌فی (VF Corporation) آغاز کرده است. وی‌فی یکی از نام‌های تجاری بزرگ جهان در حوزه تولید پوشاک و کفش است که روی تجاری‌سازی نسل جدید پوشاک با استفاده از فناوری‌ نانو کار می‌کند.
دلیل این همکاری مشترک، استفاده از فناوری ریسندگی موسوم به Forcespinning® که در اختیار شرکت فایبریو بوده که با استفاده از آن می‌توان نانوالیاف را در حجم بالا تولید کرد. وی‌فی قصد دارد تا توانمندی‌ها و تجربه فایبریو را برای تولید پوشاک و کفش پیشرفته با قابلیت‌های منحصر به فرد به کار گیرد.
دن چریان، از مدیران شرکت وی‌فی، می‌گوید: «راهبرد مرکز نوآوری وی‌فی آن است که روی طراحی و تولید مواد جدید کار کند تا با استفاده از این مواد و طراحی‌ها فصل تازه‌ای در حوزه پوشاک ایجاد کند. همکاری با فایبریو گامی بزرگ در مسیر توسعه نانوالیاف با کارایی بالاست و می‌تواند مرزهای فعلی عملکرد مواد را تغییر داده و بازار تازه‌ای در این حوزه ایجاد کند.»
الری بوخانان، مدیرعامل شرکت فایبریو، می‌گوید: «ما از همکاری با وی‌فی و از این که قرار است فناوری ریسندگی ما برای تولید محصولات این شرکت استفاده شود بسیار خرسند هستیم. سابقه طولان وی‌فی و شناخته بودن نام تجاری این شرکت زمانی که با فناوری تولید نانوالیاف جدید ما پیوند بخورد می‌تواند چشم‌انداز تجاری امیدوارکننده‌ای ایجاد کند.»
نانوالیاف مساحت سطحی بالا و حفره‌های بسیار کوچکی دارند. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا بتوان محصولاتی با کیفیت بالا، سبک‌تر و ارزان‌تر تولید کرد. این فناوری، تنها فناوری است که قابلیت تولیدانبوه و تجاری نانوالیاف را دارد. یکی از مزایای این روش، بی‌نیاز بودن آن از حلال است.