روشی زیست‌سازگار برای تولید انبوه اکسید گرافن

شرکت کانادایی نانواکسپلور (NanoXplore) موفق به تولید انبوه اکسید گرافن شده است. روش مورد استفاده این شرکت کاملاً بی‌خطر و زیست‌سازگار است. با این روش می‌توان ۲ تن اکسید گرافن در سال تهیه کرد.

شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) در حوزه تولید گرافن و مشتقات گرافنی فعالیت دارد. این شرکت اخیراً روشی برای تولید انبوه اکسید گرافن ارائه کرده است. اکسید گرافن با حجم ۳ تن در سال در این شرکت تولید شده و دارای کیفیت استاندارد برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر ساخت نانوکامپوزیت یا آند در باتری‌های یون لیتیم است.
اکسید گرافن دارای ساختاری شبیه به گرافن است با این تفاوت که در بدنه آن مقادیر زیادی اکسیژن وجود دارد. برخلاف گرافن، اکسید گرافن را می‌توان در آب مخلوط کرد؛ بنابراین از آن می‌توان برای ساخت لایه‌های نازک، رنگ‌های مبتنی بر آب، جوهرها و مواد مورد استفاده در زیست‌پزشکی استفاده کرد. تولید آزمایشگاهی این ماده با روش هامر ساده است اما برای تولید صنعتی آن چالش‌ها و خطراتی وجود دارد. از آنجایی که در روش هامر از اکسیدکننده‌های قوی استفاده می‌شود، تولید صنعتی این ماده خطرناک است. این شرکت روشی کاملاً متفاوت برای تولید اکسید گرافن پیش گرفته است که کاملاً ایمن و زیست‌سازگار است و می‌توان مقادیر انبوه از چند کیلو تا چند تن را با این روش تولید کرد.
سروش نظرپور، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «نانواکسپلور دارای توانایی تولید صنعتی اکسید گرافن است. این توانمندی موجب تثبیت جایگاه این شرکت در بازار شده است. از آنجایی که اکسید گرافن قابلیت ترکیب شدن با آب را داراست توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. ما در طول دو سال گذشته، تقاضای زیادی برای ارائه گرافن قابل انحلال در آب داشته‌ایم.»
نانواکسپلور شرکتی فعال در حوزه تولید مواد پیشرفته است که روی تولید انبوه گرافن و مشتقات گرافنی فعالیت دارد. این شرکت محصولاتی با کیفیت و خلوص بالا تهیه می‌کند.