اعطاء جایزه ادیسون به تلویزیون مبتنی بر نقاط کوانتومی

جایزه ادیسون به شرکت کیو‌دی ویژن برای ارائه تلویزیون مبتنی بر نقاط کوانتومی اعطا ‌شد. این جایزه به محصولاتی که دارای نوآوری‌های قابل توجهی باشند اعطا می‌شود. ۳۰۰۰ داور به شرکت‌کنندگان این مسابقه رأی می‌دهند.

شرکت کیو‌دی ویژن (QD Vision) موفق به دریافت جایزه ادیسون (Edison Awards™) شد. «جایزه ادیسون» جایزه نقره‌ای بیست‌وهشتمین سال برگزاری مسابقه بهترین نوآوری در تولید محصولی جدید را به شرکت کیودی ویژن که موفق به ارائه فناوری نقاط‌کوانتومی Color IQ™ شده، اعطا کرد. کیودی ویژن به دلیل خلاقیت و نوآوری، مفتخر به دریافت این جایزه شده است.
فرانک بونافیلا، از مدیران جایزه ادیسون، می‌گوید: «داوران ما کیودی ویژن را به عنوان شرکتی خلاق شناخته اند. داوران این مسابقه بیش از ۳۰۰۰ نفر متخصص از کسب و کارهای مختلف هستند.»
جان ریتر، از مدیران شرکت کیودی‌ویژن، می‌گوید: «این که جایزه‌ای با نام توماس ادیسون دریافت کنیم بسیار جالب توجه است؛ کسی که به سبب ایده‌های خلاقانه خود در جهان شهرت دارد. تیم تحقیقاتی ما در کیودی‌ویژن از ادیسون الهام گرفته و ما با اتکا به این الگو مرزهای دانش را در حوزه مکانیک کوانتومی جابه‌جا می‌کنیم. با استفاده از مکانیک کوانتوم و فناوری‌ نانو، ما موفق به ارائه بهترین تلویزیون رنگی جهان شدیم.»
بردن جایزه ادیسون یکی از افتخارات شرکت‌هاست. این جایزه به نام توماس ادیسون (۱۸۴۷-۱۹۳۱) نامگذاری شده؛ کسی که محصولات، روش‌ها و اختراعات متعددی ارائه کرده که با آن‌ها دنیا به شدت تغییر کرده است. ادیسون ۱۰۹۳ پتنت ثبت شده دارد.
کیودی ویژن در ارائه فناوری نمایشگرهای مبتنی بر نقاط کوانتومی پیشرو است. فناوری نقاط کوانتومی برای نسل جدید نمایشگرهای OLED استفاده شده که از نظر ساختار و هزینه قابل رقابت با فناوری LCD است. نمایشگرهای این شرکت می‌توانند تمام طیف رنگی را ایجاد کنند. کیودی‌ویژن در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و دفتر آن در ماساچوست آمریکا است.
جایزه ادیسون از سال ۱۹۸۷ توسط سازمان غیرانتفاعی ادیسون برگزار می‌شود. این جایزه به محصولات خلاقانه که می‌تواند تأثیر زیادی به روند بازار داشته باشند اعطا می‌شود.