توسعه کسب و کار گرافن با خرید شرکت‌های کوچک

شرکت گرافوید (Grafoid) اقدام به خرید یکی از شرکت‌های تولیدکننده ابزار و قطعات کرده است. گرافوید که خود در حوزه تولید گرافن فعال است با این کار زنجیره فعالیت‌های خود را تکمیل می‌کند. این سومین شرکتی است که طی ۱۲ ماه گذشته به تملک گرافوید در آمده است.

گرافوید (Grafoid) یکی از شرکت‌های کانادایی در حوزه گرافن است. این شرکت اخیراً اقدام به خرید شرکت موآنالیز (MuAnalysis) کرده است. موآنالیز در حوزه فوتونیک، علوم زیستی و میکروسکوپی فعالیت دارد. جزئیات مربوط به این انتقال مالکیت هنوز منتشر نشده است.
این سومین خرید شرکت گرافوید طی ۱۲ ماه گذشته است به طوری که پیش از این برایل باتری (Braille Battery) و السرکو (ALCERECO) را خریداری کرده است. گرافوید در آوریل ۲۰۱۵ اعلام کرد که قصد خرید شرکت آمزرابر را دارد. آمزرابر در حوزه تولید مواد الاستومری به منظور استفاده در صنعت هوافضا، چاپ و دفاعی فعالیت دارد.
اکونومو، از شرکت گرافوید، می‌گوید: «خرید موآنالیز اقدامی مهم برای شرکت ما بود. کنترل کیفیت و تضمین کیفیت از نکات بسیار مهم در گرافوید است، به ویژه الان که ما موفق به توسعه خط تولید انبوه خود با نام تجاری Mesograf™ شده‌ایم.»
اکونومو می‌افزاید: «موآنالیز می‌تواند مکمل توانمندی‌های ما در بخش خدمات آنالیز فناوری‌ نانو باشد. ارتباط بسیار نزدیکی میان گرافوید و شرکت‌های اقماری‌اش وجود دارد که می‌تواند شرایط پیشرفت و توسعه را در این شرکت تسریع کند. ما معتقدیم که هیچ شرکت فعال در حوزه گرافن دیگری نمی‌تواند گرافن را هم تولید و هم عامل‌دار کند و همچنین مهندسی و بهینه‌سازی آن برای مصارف خاص را انجام دهد، محصول نهایی را آنالیز و تجاری‌سازی کند. این درحالی است که گرافوید امکان انجام این کارها را دارد. موآنالیز نقش بسیار مهمی در تسریع کاربردهای گرافن خواهد داشت.»
سیمارد نورماندین می‌گوید: «با بسته شدن این قرارداد، فرصت‌های تازه‌ای به سوی ارائه محصولات به بازار جهانی توسط گرافوید ایجاد می‌شود. با این ادغام، فرصت‌هایی برای موآنالیز ایجاد می‌شود که در حالتی که به تنهایی بخواهد فعالیت کند این فرصت‌ها در دسترس نخواهد بود.»
موآنالیز در سال ۲۰۰۲ توسط سیمارد نورماندین تأسیس شده است. این شرکت در حوزه آنالیز و تولید ابزار و قطعات فعالیت دارد.