روش مبتنی بر CVD برای تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا

شرکت کربن ساینس (Carbon Sciences) با سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ای در دانشگاه کالیفرنیا، موفق به دستیابی به روشی ارزان برای تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا شد.

شرکت کربن ساینس (Carbon Sciences) مدت‌هاست روی توسعه روش‌های تولید انبوه گرافن فعالیت دارد. این شرکت پروژه‌ای برای تولید انبوه گرافن در دانشگاه کالیفرنیا تعریف کرده بود که با حمایت مالی این شرکت انجام می‌شود. اخیراً کربن ساینس اعلام کرده است که این پروژه به نتیجه رسیده و روشی برای تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا و هزینه کم با استفاده از روش CVD به دست آمده است.
با توجه به خواص ویژه گرافن، بسیاری از محققان از این ماده به عنوان ماده‌ای جادویی یاد می‌کنند که می‌تواند صنعت الکترونیک، مخابرات و کامپوزیت‌ها را دگرگون کند. مشکل اصلی در مسیر توسعه این فناوری‌ها، امکان تولید انبوه و ارزان قیمت گرافن است. در حال حاضر از روش گرانقیمت CVD در صنعت الکترونیک برای تولید انبوه گرافن استفاده می‌شود.
شرکت کربن ساینس با کمک کاستاو بانجری از دانشگاه کالیفرنیا موفق به ارائه روشی ارزان قیمت مبتنی بر CVD شدند. این گروه با استفاده از کاتالیست‌ها و فرآیندهای مختلفی موفق به بهینه‌سازی روش CVD شده است. با بهینه‌سازی و ارائه مراحلی جدید، این گروه تحقیقاتی موفق به تولید گرافن با کیفیت بالا شد. از این روش می‌توان برای تولید گرافن با ویژگی‌های خاص استفاده کرد.
بیل بیفیوس، مدیرعامل شرکت کربن ساینس، می‌گوید: «بعد از تحقیقات و بررسی‌های متعددی که این تیم تحقیقاتی انجام داد، در نهایت نتیجه مطلوبی به دست آمد. اکنون این گروه نشان دادند که می‌توان از روش CVD برای تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا استفاده کرد. برخی از مراحل این روش، کاملاً خلاقانه بوده و به شدت موجب کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت محصول می‌شود.
شرکت کربن ساینس در حال حاضر سرمایه‌گذاری یک ساله دیگری روی پروژه‌ای جدید در دانشگاه کالیفرنیا انجام می‌دهد.