همکاری مشترک برای توزیع و نصب تجهیزات فناوری‌ نانو

دو شرکت انگلیسی برای توزیع دستگاه MM3A در دانشگاه‌ها و مراکز علمی انگلستان همکاری مشترکی را آغاز کرده‌اند. MM3A یک دستگاه کنترل کننده و دستکاری کننده در مقیاس نانو است.

کلایندیک نانوتکنیک (Kleindiek Nanotechnik) همکاری مشترکی با ای‌ام رزولوشن (EM Resolutions) آغاز کرده است. ای‌ام رزولوشن یکی از شرکت‌های تولید کننده ادوات جانبی میکروسکوپ الکترونی است. هدف از این همکاری، نصب تجهیزات و سیستم‌های MM3A در دانشگاه‌ها و مراکز علمی انگلستان است.
FMS-EM دستگاهی است که با استفاده از آن محققان امپریال کالج می‌توانند روی ریشه مشکلات موجود در ادوات الکتروشیمیایی نظیر پیل‌های سوختی تحقیق کنند. امپریال کالج از این ابزار برای آزمایش نانوروبات‌ها و دیگر نانوساختارها استفاده می‌کند. FMS-EM یک ابزار بسیار کوچک برای اندازه‌گیری کشش است که درون SEM/FIB قرار داده می‌شود. در حال حاضر ادوات آزمایش مکانیکی یا دارای قدرت تفکیک نیرویی خوبی هستند یا قدرت تفکیک فضایی بالایی دارند، اما این دستگاه هر دوی این ویژگی‌ها را یکجا دارد.
برای حل این محدودیت، محققان از نوک پیزوالکتریکی حساس میکروسکوپ AFM استفاده کردند که به بازوی MM3A-EM متصل است. نوک اندازه‌گیر نیرو می‌تواند با قدرت و حساسیت بالا تغییر جهت دهد. یک سیستم رصد نیرو نیز وجود دارد که مقادیر اندازه‌گیری شده را روی کنترل کننده نمایش می‌دهد. با استفاده از این سیستم، کاربر می‌تواند مشخصه‌یابی نمونه را به خوبی انجام دهد.
نوک‌های سیلیکونی تیز به کاربر اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های نانودندانه‌گذاری با FMS-EM را انجام دهد. این دستگاه از نرم‌افزار قدرتمندی برای جمع‌آوری داده‌ها، تصویرسازی و ارائه گزارش برخوردار است.
کلایندیک نانوتکنیک یک شرکت فناور نوپا در انگلستان است که در حوزه فناوری‌ نانو و ساخت ادوات جاگذاری در مقیاس‌ نانو فعالیت دارد. تجهیزات این شرکت در بخش پزشکی، زیست‌فناوری و اپتیک کاربرد دارد.
ای‌ام رزولوشن در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و در حوزه تأمین مواد اولیه مورد استفاده در میکروسکوپ الکترونی عبوری فعالیت دارد. این شرکت مواد اولیه و مواد استاندارد مورد نیاز در این حوزه را تأمین کرده و به مصرف‌کنندگان داخل کشور انگلستان می‌رساند. در در مدت کوتاهی که از تأسیس این شرکت گذشته، ای‌ام رزولوشن در گسترش بازار خود موفق بوده است.