فناوری‌ نانو، پیش‌ران اصلی بازار میکروسکوپ در اروپا

انتظار می‌رود که ارزش بازار میکروسکوپ اروپا با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۷ درصد، از ۱۲۸۴٫۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱۷۹۸٫۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یابد.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان «بازار میکروسکوپ اروپا براساس محصول، کاربرد و مصرف‌کننده نهایی- پیش‌بینی آن تا سال ۲۰۲۰» منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که ارزش بازار میکروسکوپ اروپا با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۷ درصد، از ۱۲۸۴٫۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱۷۹۸٫۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یابد.
افزایش تمرکز جهانی بر فناوری‌ نانو، سرمایه‌گذاری مناسب دولت‌ها و شرکت‌ها در این حوزه، و پیشرفت‌های فناوری نظیر میکروسکوپ با تفکیک‌پذیری بالا، تکنیک‌های با توان بالا و رقمی‌سازی میکروسکوپ‌ها از جمله عوامل اصلی پیش‌‌ران رشد این بازار محسوب می‌شوند. با این وجود، هزینه بالای میکروسکوپ‌های پیشرفته، یکی از موانع اصلی رشد بازار میکروسکوپ اروپا است.
این بازار به طور عمده به میکروسکوپ‌های نوری، میکروسکوپ‌های کانفوکال (confocal)، میکروسکوپ‌های الکترون و میکروسکوپ‌های روبشی پیمایشگر (SPM) تقسیم می‌شود.
بازار میکروسکوپ‌ها براساس کاربرد نیز به بخش‌های نیمه‌هادی‌ها، علوم زیستی، فناوری‌ نانو و علوم مواد تقسیم شده است. فناوری‌ نانو سریع‌ترین رشد را در بازار دارد. نرخ رشد بالای این بازار را می‌توان به تمرکز رشد فناوری‌ نانو، سرمایه‌گذاری مناسب دولت‌ها و شرکت‌ها در این بخش و پیشرفت‌های فناوری نسبت داد.
بازار میکروسکوپ بر اساس مصرف‌کننده نهایی نیز به مؤسسات دانشگاهی، صنایع و مؤسسات تحقیقاتی دولتی و آزمایشگاه‌های خصوصی طبقه‌بندی شده است. موسسات دانشگاهی از جمله مصرف‌کنندگان نهایی این بازار محسوب می‌شوند.
بروکر، کارل زیس، داناهر، دانیش میکرو اینجینی‌یر، FEI، هیتاچی های تکنولوژی، ژئول، نیکون، اُلیمپوس وVisionEngineering از جمله شرکت‌های اصلی فعال در این حوزه هستند.
متن کامل این گزارش به قیمت ۴۶۵۰ دلار از طریق نشانی زیر قابل خریداری است. http://www.researchandmarkets.com/research/qq5frv/european