تاسیس کارخانه تولید گرافن در کمبریج

شرکت کمبریج نانوسیستمز اقدام به تاسیس کارخانه‌ای برای تولید گرافن در حجم انبوه کرده است. این خط تولید محصولی با کیفیت بالا ارائه کرده که ظرفیت آن طی چند سال آینده افزایش خواهد یافت. راه‌اندازی این خط تولید می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی در انگلستان ایجاد کن

شرکت کمبریج نانوسیستمز (Cambridge Nanosystems) یک شرکت نوپا بوده که از دانشگاه کمبریج انشعاب یافته است. این شرکت اخیرا کارخانه‌ای برای تولید گرافن تاسیس کرده است. با این خط تولید، کمبریج نانوسیستمز تبدیل به یکی از تولیدکنندگان با کیفیت بالا در جهان تبدیل می‌شود که قیمت محصولات آن با رقبای خود رقابت‌پذیر است.
تاسیس این کارخانه جدید نشان دهنده اهمیت بالای سرمایه‌گذاری در بخش گرافن است که می‌تواند منجر به تجاری‌سازی گرافن در جهان شود. همچنین راه‌اندازی این خط تولید می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی در این منطقه ایجاد کند. در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه ۵ تن در سال است که طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.
کمبریج نانوسیستمز با استفاده از روشی گرافن تولید می‌کند که در آن گاز دی‌اکسید کربن تبدیل به گرافن می‌شود. این کار با استفاده از پلاسما و در یک مرحله انجام می‌شود. پلاسما موجب متلاشی شدن ساختار گازهایی نظیر دی‌اکسیدکربن و متان شده و در نهایت گرافنی با کیفیت بالا بدست می‌آید.
سال‌هاست که تولید انبوه گرافن به عنوان یک چالش بزرگ در این حوزه بوده که این روش جدید شرکت کمبریج نانوسیستمز می‌تواند این مشکل را رفع کند. این شرکت به زودی فروشگاه آنلاین خود را برای فروش محصولات راه‌اندازی خواهد کرد.
شرکت کمبریج نانوسیستمز در حال حاضر با چند شرکت بزرگ برای فروش محصولات خود به صنایع خودروسازی، هوافضا، ساختمان و انرژی در حال همکاری است. کوزیول از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت کمبریج نانوسیستمز می‌گوید: « ما از راه‌اندازی این خط تولید بسیار خوشحال هستیم. ما مشتاقیم تا محصولات گرافنی با کیفیت خود را به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان ارائه کنیم.»
این کارخانه که در حال حاضر با ظرفیت ۵ تن در سال کار می‌کند می‌تواند با قیمت بسیار مناسبی محصولی با کیفیت بالا به بازار مصرف ارائه کند.