خرید فناوری نانوپیمایشگر برای کنترل ساختاری ترانزیستورها

شرکت دی‌سی‌جی با خرید فناوری نانوپیمایشگر شرکت مولتی‌پروب، شرایط بهتری برای انالیز ترانزیستورها توسط مهندسان خود فراهم کرده است. این نانوپیمایشگرها قابل استفاده در میکروسکوپ‌های نیروی اتمی و الکترونی است.

شرکت دی‌سی‌جی (DCG Systems) اقدام خرید فناوری نانوپیمایشگر MultiProbTM کرده است. این نانوپیماشگر که در میکروسکوپ‌های نیروی اتمی استفاده می‌شود برای صنعت نیمه‌هادی بسیار راه‌گشا است.
شرکت مولتی پروب (MultiProb) در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و تا کنون در حوزه ساخت پیمایشگرها فعالیت داشته است. فناوری‌های این شرکت برای مطالعه سطوح در مقیاس‌های نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دفتر مرکزی مولتی‌پروب در سانتا باربارای کالیفرنیا قرار دارد.
محصول پرچم‌دار این شرکت، Hyperion™ نام دارد که یک پیمایشگر میکروسکوپ نیروی اتمی است. این پیمایشگر می‌تواند برای مشخصه‌یابی و یافتن اشکالات الکتریکی روی ترانزیستورها به کار رود. این سیستم جدید می‌تواند در مود تصویربرداری PicoCurrent™ به کار گرفته شده و اختلافات هدایت الکتریکی و توپوگرافی سطح را به محققان نشان دهد. با این کار مهندسان می‌توانند به سرعت وجود اشکالات در ترانزیستورها را شناسایی کنند.
نانوپیمایشگر پرچمدار دیگر این شرکت، موسوم به nProber II™، با پلتفورم میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) ساخته شده است. همانند هایپریون، این پیمایشگر نیز می‌تواند اشکالات ساختاری و مشخصه‌یابی ترانزیستورها را نشان دهد. nProber II™ می‌تواند با مود جریان پرتو الکترونی روی یک سطح کار کند. این ابزار قادر است اشکالات ساختاری بین دو قطعه به هم متصل شده را شناسایی کند.
عیزائیل نیف، از مدیران شرکت دی‌سی‌جی می‌گوید: «نانوپیمایشگر مبتنی بر میکروسکوپ نیروی اتمی می‌تواند با سیستم‌های SEM نیز کار کند. این که می‌توان دو فناوری مختلف را با هم ترکیب کرد، امکان ایجاد شرایط برای بررسی بهتر ساختاری در محصولات الکترونیکی فراهم می‌شود.»
اندی اریکسون از مدیران مولتی‌پروب می‌گوید: « من خوشحالم که فناوری نانوپیمایشگر شرکت دی‌سی‌جی را خریده‌ایم. این کار می‌تواند برای مهندسان ما بسیار مهم و حیاتی باشد. مشتریان ما از مزایای این فناوری استفاده خواهند کرد.»
در حال حاضر هردوی این پیمایشگرها توسط مشتریان مختلفی در سراسر مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته روی توسعه نودهای زیر ده نانومتر بسیار موثر باشد.