حضور واحد طرح‌های نوآورانه در هشتمین جشنواره فناوری نانو

واحد طرح‌های نوآورانه کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو همچون دو سال گذشته در نمایشگاه فناوری نانو که از۱۳ لغایت ۱۶ مهر برگزار خواهد شد حضور خواهد یافت. فناوران و شرکت‌های حاضر در این برنامه در طی ۴ روز با حضور در غرفه برنامه طرح‌های نوآورانه واقع در طبقه دو

ستاد توسعه فناوری نانو در راستای تجاری‌سازی طرح‌های مبتنی بر فناوری نانو و ایجاد ثروت و کارآفرینی در کشور از محصولات فناورانه در قالب «برنامه طرح‌های نوآورانه (NanoMatch)» حمایت می‌نماید. از جمله ویژگی‌های بارز حضور در این برنامه می‌توان به تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری‌سازی محصولات و طرح‌ها، امکان نمایش محصولات برای عموم و سرمایه‌گذاران و همچنین بهره‌مندی از خدمات، تسهیلات و مشاوره‌های در نظر گرفته شده در واحد طرح‌های نوآورانه اشاره نمود.

 تاکنون دو دوره از این برنامه برگزار شده است. در دوره اول ۱۲ طرح و در دوره دوم ۲۲ طرح حائز امتیازات لازم جهت حضور در برنامه شدند. بسیاری از این طرح‌ها با بهره‌گیری از فضای فراهم شده و امکانات قابل دسترس در این برنامه موفق به جذب سرمایه‌گذار و یا شروع کسب و کار شده‌اند.

در دوره جاری که سومین دوره از برنامه طرح‌های نوآورانه است بیش از ۴۰۰ طرح از سوی فناوران در سراسر کشور دریافت و طی چندین مرحله ارزیابی فنی و تجاری شد که از این میان، ۱۱۰ طرح به جلسه مصاحبه حضوری دعوت شدند. در نهایت ۲۷ طرح برای حضور در این برنامه انتخاب شدند.

فناوران منتخب با حضور در دوره‌های توان‌افزایی طراحی شده در واحد طرح‌های نوآورانه با سرفصل‌هایی مانند مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، مالکیت فکری، تجارب مثب و منفی در حوزه نانو، ادبیات سرمایه‌گذاری و تامین مالی و همچنین  اصول مذاکره آشنا می‌شوند. در طول حضور در این برنامه، طرح کسب و کار هر یک از فناوران نگارش می‌شود و اقدامات لازم جهت ثبت مالکیت فکری داخلی و خارجی صورت می‌پذیرد. ساخت دمو و تهیه اقلام معرفی نظیر بروشور و کتابچه محصولات از دیگر خدماتی است که در این برنامه ارائه می‌شود. کمک به توسعه محصول و کسب آمادگی لازم جهت ورود به چرخه صنعت از اهداف اصلی مدنظر در این برنامه است. در برنامه طرح‌های نوآورانه رویدادهای متنوعی جهت معرفی محصولات و دستاوردها طراحی شده است که یکی از این رویدادها نمایشگاه نانو است.

برنامه طرح‌های نوآورانه در طول سال بطور پیوسته در حال دریافت طرح‌های فناوران در حوزه نانو است. نحوه ثبت نام و شرکت در این برنامه از طریق سامانه اختصاصی برنامه بر روی سایت Nanoindustry.ir است. افراد علاقه‌مند با مراجعه به سامانه و دریافت اطلاعات کاربری می‌توانند طرح خویش را در صفحه اختصاصی خود بارگذاری نمایند. همچنین دبیرخانه واحد طرح‌های نوآورانه با شماره ۶۳۱۰۳۴۳۵-۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبان است.