ارائه طرح‌های برگزیده دانش‌آموزی در غرفه باشگاه دانش‌آموزی نانو

باشگاه دانش‌آموزی‌ فناوری‌نانو با هدف آشنا نمودن دانش‌آموزان با مفاهیم و کاربردهای فناوری نانو و همچنین ارایه دستاوردهای دانش‌آموزی، در هشتمین دوره جشنواره فناوری نانو حضور دارد.

باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در هشتمین جشنواره فناوری نانو در فضایی حدود ۲۰۰ متر مربع واقع در طبقه دوم سالن خلیج فارس نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران، پذیرای عموم به ویژه دانش‌آموزان، دبیران و مسئولان آموزش و پرورش در سه بخش «معرفی فعالیت‌های باشگاه»، «ارایه دستاوردهای دانش‌آموزی» و «انتشارات» است.

در بخش دستاوردهای دانش‌آموزی ۴۰ طرح پژوهشی- آموزشی (طرح‌های برگزیده از بین ۱۰۳ طرح‌ ارسالی به دبیرخانه باشگاه دانش‌آموزی نانو) در زمینه‌های مختلف فناوری نانو ارایه شده است.

این بخش یکی از بخش‌های پرمخاطب‌ غرفه باشگاه نانو است و هریک از دانش‌آموزان طرح و دستاورد نانویی خود را به  مدت ۱۰ دقیقه ارائه می‌نمایند.

طرح‌های برگزیده متعلق به استان‌های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمان و فارس هستند.

۲۰ طرح از ۴۰ طرح پژوهشی-آموزشی پذیرفته شده، در روزهای اول و دوم و ۲۰ طرح بعدی در روزهای سوم و چهارم جشنواره حضور خواهند داشت.

یکی از برنامه‌های جدید باشگاه دانش‌آموزی نانو در هشتمین جشنواره نانو معرفی و ارائه توضیحات دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که در آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی به کار گرفته می‌شوند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به، میکروسکوپ نیروی اتمی، اسپکتروفتومتر، الکتروریس، اسپاترینگ، انفجار الکتریکی سیم، همگن‌ساز مافوق صوت،لایه نشانی دورانی و سانتریفیوژ اشاره کرد.

شایان ذکر است، دو کارگاه با موضوعات «مالکیت فکری» و «ثبت اختراع» هر روز راس ساعت ۱۴:۳۰ برای دانش آموزان در غرفه باشگاه فناوری نانو برگزار می‌شود.

برنامه اختتامیه غرفه باشگاه و معرفی طرح‌های برتر نیز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنج‌شنبه؛ شانزدهم مهر در محل غرفه برگزار خواهد شد.شرکت در این مراسم برای کلیه بازدیدکنندگان آزاد است.