حمایت از پروژه‌ای با عنوان ” از علم کوانتومی تا فناوری کوانتومی”

نخست وزیر کانادا برای توسعه فناوری کوانتومی، ۳۳٫۵ میلیون دلار به این حوزه اختصاص داده است. هدف دولت کانادا از این سرمایه‌گذاری ایجاد فرصت شغلی و توسعه فناوری کوانتومی در کانادا است.

دولت کانادا اخیرا سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه کوانتوم انجام داده است. این سرمایه‌گذاری از طریق دانشگاه شربروک و در قالب برنامه تحقیقاتی ویژه‌ای انجام شده است. نتایج این کار می‌توان منجر ساخت ابزارهای مغناطیسی جدید شود که کارایی ادوات بی‌سیم را بهبود می‌دهد. یافته‌های این پژوهش می‌تواند به تولیدکنندگان در ارائه فناوری‌های جدید کمک کرده و فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کند و در نهایت صنعت مواد کوانتومی را در کانادا رشد دهد.
اد هولدر وزیر علوم و فناوری کانادا اخیرا اعلام کرده است که دولت این کشور در قالب سرمایه گذاری روی تحقیقات تراز اول، از این پروژه حمایت مالی کرده است. سرمایه‌گذاری دولت کانادا روی این پروژه که با نام از علم کوانتوم تا فناوری کوانتوم است، ۳۳٫۵ میلیون دلار بوده است. هدف دولت کانادا تقویت فناوری کامپیوتر این کشور و بهبود موقعیت موسسات، تولیدکنندگان و مراکز کسب و کار این حوزه است. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در بخش‌های سلامت، فناوری اطلاعات و انرژی مفید باشد.
پروژه از علم کوانتومی تا فناوری کوانتومی توان کانادا را به عنوان کشور پیشرو در فناوری کوانتوم تثبیت می‌کند. دانشگاه شربروک می‌تواند با این سرمایه‌گذاری موقعیت پیشرو بودن خود را بهبود داده و از فناوری کوانتومی برای توسعه اسکنرهای MRI در ابعاد بسیار کوچک استفاده کند.
این نوع حمایت‌های مالی از تحقیقات تراز اول از ابتدای دسامبر ۲۰۱۴ توسط نخست وزیر کانادا پایه‌گذاری شد که قرار است در طول ۷ سال ۱٫۵ میلیارد دلار روی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سرمایه‌گذاری شود. این سرمایه‌گذاری مزایای مالی دراز مدتی برای کانادا به همراه خواهد داشت.
این حمایت مالی توسط انجمنن تحقیقات انسانی و علوم اجتماعی کانادا مدیریت می‌شود. هولدر نخست وزیر کانادا در این باره می‌گوید: « دولت ما در حال سرمایه‌گذاری روی تحقیقات و نوآوری بوده تا فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شود. با این کار هم اقتصاد تقویت شده و هم کیفیت زندگی مردم بهبود می‌یابد. با این سرمایه‌گذاری در بخش کوانتوم حوزه‌های مختلفی نظیر سلامت و فناوری اطلاعات نیز بهره‌مند می‌شوند.