عرضه نمایشگر حاوی نقاط کوانتومی توسط شرکت فیلیپس

شرکت فیلیپس اولین نمایشگر تجاری حاوی نقاط کوانتومی را به بازار اروپا عرضه کرد. در این نمایشگرها از نقاط کوانتومی شرکت کیودی ویژن استفاده شده‌است.

شرکت فیلیپس اخیراً نمایشگر جدیدی به بازار اروپا معرفی کرده است که در آن از نقاط کوانتومی استفاده شده‌است. در این نمایشگر از نقاط کوانتومی ساخته شده توسط شرکت کیودی ویژن (QD Vision) استفاده شده که موجب افزایش کارایی و کاهش مصرف انرژی در آن شده است. با وجود قیمت کمتر،علمکرد رنگ در این نمایشگر بسیار بهتر از نمایشگرهای معمولی است.
وجود توانایی در ایجاد طیف وسیعی از رنگ‌ها برای استفاده از این نمایشگر در حوزه‌های مختلف، از تشخیص طبی گرفته تا فعالیت‌های تجاری، بسیار مفید است.
یکی از مزایای این نمایشگر زیست‌سازگار بودن آن است به طوری که این نمایشگر برای محیط‌زیست خطر کمتری نسبت به فناوری مبتنی بر ایندیم یا فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم که از شرکت‌های دیگر خریداری می‌شود دارد.
یکی از مدیران شرکت فیلیپس می‌گوید: «ما مشتاقیم تا به سرعت این محصول را از نظر فنی ارزیابی کنیم. چنین ارزیابی قطعاً ثابت خواهد کرد که نقاط کوانتومی سلنید کادمیم برای کاهش مصرف انرژی نسبت به فناوری‌های دیگر بهتر بوده و راهکار مناسبی برای رقابت‌پذیر شدن در بازار اروپا است.»
شرکت کیودی ویژن اخیراً نسبت به بیانیه شرکت نانوکو (NanoCo) عکس‌العمل نشان داده است؛ بیانیه‌ای که در آن خواسته شده نقاط کوانتومی مبتنی بر سلنید کادمیم شرکت کیودی ویژن از لیست مواد ممنوعه موجود در کالاهای تولید شده در اروپا حذف نشود. شرکت نانوکو به‌عنوان رقیب کیودی ویژن همچنان در حال تلاش برای استفاده از فناوری نقاط کوانتومی مبتنی بر ایندیم در محصولات مورد استفاده در بازار نمایشگرها در اروپاست. اما تاکنون موفق به ارائه محصولی به این بازار نشده‌است. در سه ماهه اول سال جاری، شرکت سامسونگ اقدام به معرفی نمایشگری حاوی فسفید ایندیم به بازار اروپا کرد.
اوایل سال جاری پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا درخواست کرد تا در مورد تصمیم این کمیسیون درباره عدم استفاده از فناوری سلنید کادمیم شرکت کیودی ویژن تجدید نظر کند.
در حال حاضر نمایشگر شرکت فیلیپس اولین نمایشگر مبتنی بر نقاط کوانتومی در بازار است؛ جز این هیچ محصولی حاوی نقاط کوانتومی ایندیم در بازار وجود ندارد. از سال ۲۰۱۳ تاکنون تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی کیودی ویژن در بازار توزیع شده‌اند.