تفاهم‌نامه صادرات تجهیزات نانو از ایران به چین امضا شد

اولین تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توانا و شرکت چینی Suzhou HZS-Nanosurf Nanotechnology Co در زمینه همکاری مشترک جهت بازاریابی و فروش بسته‌های تجهیزات آموزشی توانا درنمایشگاه chinano2015 امضا شد.

اولین تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توانا و شرکت چینی Suzhou HZS-Nanosurf Nanotechnology Co در زمینه همکاری مشترک جهت  بازاریابی و فروش بسته‌های تجهیزات آموزشی توانا درنمایشگاه chinano2015 امضا شد.

مرکز خدمات آموزشی طرح توانا با هدف گسترش پژوهش‌های دانش‌آموزی در حوزه نانو و مجهزسازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی نانو، از سال ۹۱ راه‌اندازی شده و به ارائه خدمات به مراکز آموزش و پرورش استان‌های کشور در این خصوص می‌پردازد.

دستگاه‌هایی چون، تولید نانو‌الیاف، اسپاترینگ‌رومیزی، دستگاه تولید نانوذرات ازانفجارسیم، اولتراسونیک، مجموعه آزمایش‌های طیف‌سنجی مقدماتی، سانتریفیوژ، ضخامت‌سنج لایه‌های نازک و تجهیزات عمومی آزمایشگاهی مانند کوره، انکوباتور، هودشیمی، آب مقطرگیری، حمام مافوق صوت، آون و pH متر از جمله تجهیزات درنظرگرفته شده برای آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی نانو است.

همچنین دومین کارگاه آموزشی توانا ویژه دانش‌آموزان نیز با حضور ۳۰ دانش‌آموز چینی در روز جمعه ۸ آبان‌ماه  در مدرسه سوژو برگزار گردید.  

گفتنی است٬ در تاریخ ۲۷ و ۲۸ شهریور‌ماه ۱۳۹۴ اولین کارگاه آموزشی برای مدیران و دبیران ۲۰ مدرسه در شهر سوژو در کشور چین برگزار شد. این کارگاه با هدف معرفی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی توانا و آشنایی دبیران چینی با این آزمایشگاه‌ها و همچنین معرفی فعالیت‌های دانش‌آموزی ایران برگزار شد. در روز نخست این کارگاه دو روزه آقای Xu Shao Jie، مسئول آموزش پارک فناوری سوژو (SIP)، دکتر سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص اهداف و برنامه‌های این کارگاه سخنرانی کردند. سپس مهندس سعید ساعدی، معاون پژوهشی شبکه آزمایشگاه‌های توانا به معرفی فعالیت‌های باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در ایران  پرداخت و توضیحاتی در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات آموزشی توانا ارائه کرد. در روز دوم کارگاه نیز نحوه کار با تجهیزات آموزشی توانا به دبیران چینی آموزشی داده شد و یک آزمایش لیتوگرافی به طور عملی آموزش داده شد.