همکاری سه‌جانبه برای کمک به کسب و کارهای فناوری‌ نانو

این همکاری که «شبکه تحقیقاتی سه‌جانبه فناوری‌ نانو (RTNN)» نامیده شده است، توسط دانشگاه ایالتی NC راهبری شده و منابع مالی مورد نیاز آن از طریق بنیاد ملی علوم این کشور تأمین می‌شود.

دانشگاه‌ ایالتی اِن‌سی (NC)، دانشگاه دوک و UNC-Chapel Hill در ایالات متحده آمریکا به تازگی همکاری مشترکی را آغاز کرده‌اند تا امکان دسترسی به تخصص و تسهیلات لازم برای تسریع توسعه محصولات جدید مبتنی بر فناوری‌ نانو و فرصت‌های آموزشی برای مربیان و کسب و کارها را فراهم آورند. این همکاری که «شبکه تحقیقاتی سه‌جانبه فناوری‌ نانو (RTNN)» نامیده شده است، توسط دانشگاه ایالتی NC راهبری شده و منابع مالی مورد نیاز آن نیز در چارچوب یک طرح حمایتی ۵ ساله با اعتبار ۵٫۵ میلیون دلار از طریق بنیاد ملی علوم این کشور تأمین می‌شود.
به گفته جاکوب جونز، استاد علوم مواد و مهندسی دانشگاه NC، «این حمایت مالی از فعالیت‌هایی پشتیبانی خواهد کرد که بستر لازم برای مشارکت اثربخش‌تر شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های نوپا با جامعه دانشگاهی و مربیان مقطع ۱۲ دبیرستان را فراهم کند».
بخش اعظمی از این منابع مالی برای استخدام پرسنل مورد نیاز جهت بررسی پتانسیل صنعت و همکاران آموزشی برای شناسایی راهکارهای رفع نیازهای خاص آن‌ها، استفاده خواهد شد.
به گفته جونز، «هدف حوزه کسب و کارها، کمک به توسعه محصولات جدید، بهبود محصولات کنونی، و کمک به انتقال این اختراعات به بازار می‌باشد». «برای مربیان نیز این شبکه به دنبال معرفی آن‌ها به حوزه فناوری‌ نانو و ارائه منابع لازم برای استفاده‌ی آن‌ها در کلاس‌ها می‌باشد».
همچنین RTNN به بهبود فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها و کارآفرینان کمک خواهد کرد. این شبکه علاوه بر ارائه تخصص‌های لازم، امکان دسترسی عمومی به تجهیزات مؤثر را فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند ابداعات خود را از مرحله ایده به نمونه‌سازی و در نهایت تولید و عرضه به بازار ارائه کنند.