جلب سرمایه برای توسعه فناوری نانوحامل مبتنی بر DNA

یک شرکت فعال در حوزه سیستم‌های نانوحامل مبتنی بر DNA اخیرا موفق به جذب سرمایه ۴ میلیون دلاری برای توسعه فناوری جدید خود موسوم به ۳DNA شده‌است.

شرکت جنیسفر (Genisphere) دارای فناوری موسوم به ۳DNA است. این شرکت اخیرا موفق به جلب حمایت ۴ میلیون دلاری شده‌است که این سرمایه قرار است برای توسعه فناوری رهاسازی دارو هزینه شود. این شرکت قصد دارد این فناوری را به‌گونه‌ای توسعه دهد که شرکت‌های دارویی بتوانند لیسانس استفاده از آن را خریداری کنند.
موسسه لانکونو یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت است، لانکونو یک موسسه زیست پزشکی غیرانتفاعی بوده که روی تحقیقات خلاقانه سرمایه‌گذاری می‌کند. این موسسه به دنبال توسعه و پیشرفت در حوزه پزشکی بوده تا مشکلات بیماران را رفع کند. جرج پرندرگست، مدیرعامل موسسه لانکونو می‌گوید: «ما مشتاقیم که همکاری خود را با جنیسفر آغاز کنیم. هدف ما انتقال دستاوردهای آزمایشگاهی به صنعت است.»
پیش از این، شرکت جنیسفر برنامه‌های تحقیقاتی مختلفی را آغاز کرده بود که در این بین از همکاری محققان دیگر مراکز نیز استفاده کرده است. هدف این شرکت از این برنامه‌ها، توسعه نانوفناوری ۳DNA برای استفاده در سیستم‌های رهاسازی دارویی است. باب گیتس از مدیران شرکت جنیسفر می‌گوید: «نتایج هر یک از پژوهش‌های ما نشان می‌دهد که ارزش این فناوری در حوزه سدهای زیستی نظیر رگ‌های خونی مغز و نانوحامل‌های دارویی بسیار زیاد است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که این سیستم دارویی می‌تواند روی رشد تومورهای سرطانی اثرگذار باشد. این سیستم دارویی می‌تواند نرخ زنده ماندن را در بیماران افزایش دهد.»
براساس اظهارات گیتس، این سرمایه‌گذاری می‌تواند برنامه‌های تحقیقاتی پیش بالینی این سیستم دارویی را تقویت کرده تا این دارو بتواند برای مطالعات بالینی مورد استفاده قرار گیرد.
تام بلیس از مدیران شرکت جنیسفر می‌گوید: « این شرکت دارای رزومه قوی در حوزه رهاسازی دارو است. ما موقعیت قابل توجهی در صنعت داروسازی داریم.»
DNA یکی از مواد غیرسمی و زیست‌سازگار در سیستم‌های رهاسازی دارویی است و جنیسفر تنها شرکتی است که از نانوحامل‌های دارویی مبتنی بر DNA استفاده تجاری می‌کند.
فناوری ۳DNA شرکت جنیسفر یک نانوحامل دارویی است که ویژگی‌های متعددی دارد. این نانوحامل از رشته‌های سنتز شده DNA که انعطاف پذیر هستند ساخته می‌شود.